Senaste nytt

Köpa bil med betal/kreditkort

ulagun

Medlem
Inte bil men nytt kök samt vitvaror på Elgiganten totalt över 100.000 betalades med Diners. Blev rejält med poäng.
Som sägs i övriga svar ring runt och kolla.
 
Tack för alla svar! Ska kolla läget och se om det är lösbart på något sätt. Skulle ju vara trevligt om det skramlar till lite rejält på poängkontot. Alla andra konton är tömda iom detta...:confused:
 

Plompe

Medlem
Hej jag gjorde det för några år sedan med Master Card. Ring SEB innan och sätt in pengar i förväg så höjer dem köpgränsen.
 
Jag försökta lägga lite press på Bilia för att få betala den nya bilen med amex. Amex sa Fine. Bilia sa No Go. Inte ens att delbetala. Det handlade lite om kreditavgiften dom måtte betala till Amex, men mest om att dom inte tog kreditkort-betalningar.
 

Mr Planning

Medlem
Från Amex sida så borde chansen vara större ,även om man inte har en kreditgräns på summan av en bil. Tillfällig höjning?

Med tanke på att dom nya korten är kredit kort så borde man väl i såna fall kunna föra över pengar till kontot i förväg?

En ny sak man får försöka förhandla hos bilhandlaren när det är dags att byta nästa år.
 

flygfanten

Medlem
Kan en anledning till att man inte tar kreditkort vara att köparen har ett större skydd vid kreditkortsköp? Inbillar mig att det är enklare för bilhandlarens del att göra med en privatperson i motsats till exempelvis Amex, eller vad man nu använder för kortutgivare.
 
Kan en anledning till att man inte tar kreditkort vara att köparen har ett större skydd vid kreditkortsköp? Inbillar mig att det är enklare för bilhandlarens del att göra med en privatperson i motsats till exempelvis Amex, eller vad man nu använder för kortutgivare.
Så kan det mycket väl vara. Konsumenten kan ju ställa samma krav på kreditgivaren som på försäljaren. Med tanke på det faktiskt oerhört starka konsumentskyddet när man betalar med kreditkort så förstår jag inte att människor använder de vanliga bankkorten.
 
Toppen