Senaste nytt

Köpa bil med betal/kreditkort

Wyll

Medlem
Köpt bilar på SAS MC ifrån Audi så funkar utmärkt. Blir till att testa VW om någon månad MC är nog inga problem men vill testa med Amex.
 

M@GNÜS

Medlem
Köpt bilar på SAS MC ifrån Audi så funkar utmärkt. Blir till att testa VW om någon månad MC är nog inga problem men vill testa med Amex.
En kompis skulle köpa bil på VW i Täby tidigare i år och då hävdade de att de just slutat erbjuda den möjligheten (han har tidigare köpt bil på kort hos dem).
 

Mangostan

Medlem
Köpt bilar på SAS MC ifrån Audi så funkar utmärkt. Blir till att testa VW om någon månad MC är nog inga problem men vill testa med Amex.
Köpte en VW i april hos VW Hammarby (Stockholm). De accepterade bara bankkort, ej kreditkort. Maxgräns 300.000:- per affär. Använde Skandiabankens gröna kort som tyvärr bara ger 5p/100 kr, men bättre än inget.
 
Hallå,
Är ganska ny gällande SAS Eurobonus men vad jag har förstått så kan man tjäna poäng på en herrans massa sätt, inte bara genom att flyga.
Nu är det så att vi ska köpa en ny bil denna vecka för en ganska (enl mig) ansenlig summa pengar. Kan man på något vis koppla detta mot Eurobonus? Tacksam för tips!

//Otto
 

chazzie

Medlem
Hittar du en handlare som är villig att ta AmEx eller Mastercard och du har ett sådant kreditutrymme så kan du tjäna 10-20p per 100kr beroende på vilket kort du har. Det brukar vara en kreditavgift som handlaren får betala på några procent, vilket inte är ett problem på ICA men för större köp som en bil så blir det mycket pengar, vilket kan innebära att vinsten för bilförsäljningen äts upp. Ska du bara betala en mellanskillnad så kan det nog gå bättre, men som @Johan67 skriver så är det upp till handlaren. Jag betalade en mellanskillnad på 25k med Mastercard och fick 2500p för det när jag bytte bil, men det var en liten deal och goda kontakter hos handlaren också, de tog egentligen inte kreditkort på bilaffärer.
 

Silferlood

Medlem
En vän till mig gjorde det på sitt kombinerade MasterCard för några år sen. Ringde fört bilfirman som sa OK, sen ringde han SEB och de höjde krediten till lika mycket som bilen kostade, sex-siffrigt belopp. Han timade också en dubbla poäng kampanj ;).
 
Toppen