Senaste nytt

Köp seatblock på SAS flighter för 1500kr inom Europa

perhall

Medlem
På sista London-flighten 21.05 är det ofta bara EN rad Plus. I fredags när jag åkte t ex. Strax innan det blev EE, samma flight LHR-ARN 21.05, en person i Business och en (jag) i EE. Långt högtalarutrop på två språk om vad som serverades i Business och Economy Extra....:)/Per
 

NotRyan

Medlem
På sista London-flighten 21.05 är det ofta bara EN rad Plus. I fredags när jag åkte t ex. Strax innan det blev EE, samma flight LHR-ARN 21.05, en person i Business och en (jag) i EE. Långt högtalarutrop på två språk om vad som serverades i Business och Economy Extra....:)/Per

I tisdags kväll var det väl 4 rader i Plus på den kärran, i praktiken blev det seatblock för alla oss i Plus...

Mvh
/NotRyan
 
Checkade in till mitt EB konto idag och såg följande banner...

2013-11-06 18-08-20.png
 

Ms. K

Ny medlem
Jag skulle inte ens betala de summorna även om det var för interkontinental flygning.
Inom Sverge/Europa är det ett skämt!

Skulle aldrig jag heller. Anledningen till att de inte har för interkontinentala flighter är väl säkert för att de skulle förlora så mycket på mellanskillnaden mellan seatblocksumman och om det istället satt en faktisk person där? Jag menar, om de ville undvika det så hade de ju i så fall behövt dra upp priset rejält på seatblocken på de interkontinentala, särskilt i PLUS. Kan inte tänka mig att någon skulle ha lust att betala så höga summor... fast vem vet. :p

Såg någon kommentar om betalning med poäng istället, om det kommer så låter det ju betydligt bättre.


P.S.
Hej förresten på er allihop, trevligt att träffas! Mitt första inlägg här på BC, må det bli många till! :)
D.S.
 

perhall

Medlem
Det är inte en helt enkel grej. Om man betalar 1500x2 för seatblock 1B ARN-AGP t/r och sitter på 1A är det ju lite jobbigt - och ohövligt - att behöva förklara för 1C att det är JAG som ska breda ut mig över 1B. Om 1C då råkar ha halva tidningen över 1B, vad gör man? 1C kommer ju i praktiken lika mycket i åtnjutande av det som jag på 1A.

I framtiden kanske man får vara försiktig med att lägga tidningar på tomma mittsäten:)
PH
 

nilsson

Medlem
Som prisjämförelse så ligger upgrade på KLM på mellan 500 och 2000kr. Då får man seat block, mat, större avstånd mellan sätena, och sitta framför gardinen med egen sköterska och toalett. Det tycker jag är en bättre deal, men jag har i andra trådar argumenterat för att inte den heller är prisvärd.
 

Roger J

Medlem
Om de nu har ett system för att blocka säten mot betalning borde de ju ge det till Pandion direkt tycker jag. Dock är en statusblock inte riktigt samma sak eftersom den försvinner när flyget checkar in fullt.
I dagsläget verkar det som att Lufthansa exMUC och exFRA blockar för EBP (och även EBG antar jag) precis som på LH-flyg. När SAS sköter checkin verkar det bara vara en myt.
 

vicce

Medlem
Det är inte en helt enkel grej. Om man betalar 1500x2 för seatblock 1B ARN-AGP t/r och sitter på 1A är det ju lite jobbigt - och ohövligt - att behöva förklara för 1C att det är JAG som ska breda ut mig över 1B. Om 1C då råkar ha halva tidningen över 1B, vad gör man? 1C kommer ju i praktiken lika mycket i åtnjutande av det som jag på 1A.

I framtiden kanske man får vara försiktig med att lägga tidningar på tomma mittsäten:)
PH

Den som sitter på 1C blir ju glad om inte annat :)
 
Toppen