Senaste nytt

Köp seatblock på SAS flighter för 1500kr inom Europa

perhall

Medlem
Alla som tycker 1500 är vansinnigt dyrt för Spanien och "reserved for your comfort" kan ju tänka att det är bra intäkter för SAS, för jag antar att det är uträknat så att det är en bättre affär än att sälja iväg platsen billigt (nu åker man ju i slutet av nov för 1020 enkel i Plus till Madrid, med tomt säte går det varken åt pengar till skatter och avgifter, drinkar, lounge access, EBP eller de "fina" mackorna...)/Per
 

nilsson

Medlem
"Men att betala pengar för att resa bekvämare tycks inte vara aktuellt för de flesta. Endast en tredjedel skulle kunna tänka sig att betala drygt 160 kronor för att sitta bekvämare när resan är över fyra timmar lång."

Jag hade en presentation från en på Nokias medieenhet, på den tiden de hade kontor i Linköping. Enligt deras enkätundersökning så ville en stor majoritet ha fler kanaler framför att ha bättre ljud och bild på TV:n. Men när man tog in folk och visade dem stor HD-TV så sa de att de hellre ville ha det än fler kanaler.
 
Optiontown har erbjudit något liknande hos andra flygbolag redan en tid. Vet någon vad Optiontown tar för servicen?

Själv skulle jag aldrig betala detta.

REP-HAN med Vietnam Airlines går på 9EUR har jag för mig. Fick den för halva priset när jag la in upgraderequest till C om C-upgrade inte gick igenom.
 
Det kan jag inte tänka mig, du kan väl inte få poäng för mer än en plats per plan?

Kan å kan. Du kan ju få poäng för bilhyra, hotellrum osv. Vad är det som säger att man inte kan få nån slags poäng för det extra sätet som man ju bokar för sin egen komforts skull. Säger inte att det blir 200% bas+extrapoäng, men säg 50% extrapoäng eller nåt sånt. Det är ju ändå revenue in till SK.
 
Bah! Ytterliggare en anledning till att välja LX inom Europa. Billigare, bättre service, blockerat mittensäte, bra mat och punktlighet!
 

Kristofer

Medlem
Ur SAS perspektiv - varför skulle de sälja sätet billigare? Visst är en del flighter långt ifrån fullbokade, men många är det. Att sälja blockeringen billigare skulle troligen innebära en direkt förlust.
 

perhall

Medlem
1. Det finns ju en viss sannolikhet att den ändå inte skulle bokas (kabinfaktorn är inte 100% på många rutter/tider)
2. Ingen skatt (fast det beaktas väl i priset)
3. Inget bagage
4. Inget kaffe/vatten/te
5. Ingen lounge access (Plus)
6. Inga EBP
7. Lägre vikt

Så nog finns det skäl att sälja platsen billigare!
Per
 
Toppen