Senaste nytt

Köp seatblock på SAS flighter för 1500kr inom Europa

ante_77

Medlem
Är det inte så att man kan boka plats till sin cello (om man har någon)?
Och vad kostar det?
Är det fullprisbiljett eller?
 

Homer

Medlem
Om man är 2 som flyger och en betalar för sätesblockering så kan man väl göra såhär :)

cuddleclassx-large.jpg
 

dino_81

Medlem
En teoretisk fråga.
Om man har betalat för seat blocking, har man rätt till blockerat sätet också?
T ex på longhaul flygning finns det folk som vill flytta till lediga stolar/rader.

Måste alltid seat-block vara mittensätet?

Jag vill sitta på B-stol och köper seat-block på A-stol...?

Vem tar striden om någon som inte fått fönsterplats och gärna vill ha det...?

Blir säkert kabinpersonalens uppgift att ta denna diskussion. Finns säkert många som finner det lite åpet att behöva argumentera om detta själv även om man har full rätt till det.

Kanske löser det man det med antimakass med tryckt "reserverad för din komfort" eller liknande?
 

agehall

Medlem
Air New Zealand erbjuder motsvarande på longhaul, men då var det dyrt. Vill minnas att mina släktingar fick erbjudande om att få betala ca 10kkr/sektor!

1500 är ju ett vrakpris för att slippa sitta brevid mig, så jag förstår inte varför ni är så skeptiska! :)
 

Dr. Miles

Expert
Så länge det finns folk som betalar för den sortens tjänst är det inget fel. Det är mest av min synvinkel.
Jag skulle stoppa 1.500 SEK i min "köpa miles fonden" och bita i de timmarna inom Europa istället.
 

niksal

Medlem
Optiontown har erbjudit något liknande hos andra flygbolag redan en tid. Vet någon vad Optiontown tar för servicen?

Själv skulle jag aldrig betala detta.
 

jumbooze

Medlem
Air New Zealand erbjuder motsvarande på longhaul, men då var det dyrt. Vill minnas att mina släktingar fick erbjudande om att få betala ca 10kkr/sektor!

1500 är ju ett vrakpris för att slippa sitta brevid mig, så jag förstår inte varför ni är så skeptiska! :)

inlägg nr 22 kommer väl från NZ, så om du får sleeper för den tredje platsen kan man förstå priset kanske...
 

Wendestam

Medlem
Om man är två är ju 1500kr inte så mycket på en lite längre europa flight (Ex. ARN-NCE/BCN/AGP etc) Jag skulle även kunna boka det till LHR eller CDG. Blir ju lite lyxigt med tomt mittsäte och man kan drömma sig tillbaka till gammal hederlig C-kabin :)
 
Toppen