Senaste nytt

Köp Hilton poäng med 100% bonus fram till feb 26, 2019

Gus

Medlem
Jag har tömt mitt konto inför semestern i februari, har nu 414 poäng kvar. Vissa nätter har jag bokat med poäng, vissa nätter med flexible rate. Jag vill nu kolla vad poängpriset ligger på per natt för de nätter jag har flexible rate (alltså i så fall avboka hotellet, köpa poäng och sedan boka med poäng). Men det kommer inte upp priser i poäng när jag söker (använder appen). Har jag för lite poäng för att kunna se hur mycket ett hotell kostar i poäng? Måste man ha minst 1000 poäng, eller vad? Det känns lite märkligt att behöva köpa poäng för att kunna kolla poängkostanden?? :rolleyes:

Under vissa tidpunkter har dessutom Hotellen riktigt höga priser pga mässor och events och då är det bra med poäng på fickan
Men om pengapriset höjs, höjs då inte även poängpriset?
 

Johanna

Medlem
tack, jag har missat de senaste driverna. Nu har jag köpt poäng och får inte köpa fler i år. För visst är det ett max på att köa 80 000 poäng?
 

Gus

Medlem
Conrad Koh Samui 5 nätter poäng 360 000. Kostnad för poäng 16200 vid 4,5 öre. Pris kanske 30 000 för 5 nätter.
Hilton Tokyo 5 nätter poäng 240 000. Kostnad för poäng 10800. Pris ca 15 - 20 000 oftast för 5 nätter
Conrad Maldiverna är en annan sweet spot.

Däremot köpa 20 000 poäng för en natt på Hilton Narita kostar 900:- vilket inte är någon vidare affär.

Under vissa tidpunkter har dessutom Hotellen riktigt höga priser pga mässor och events och då är det bra med poäng på fickan.
När man gör sådana här uträkningar måste man väl också ta hänsyn till att om man betalar för hotellet så genererar det också Hiltonpoäng? Alltså om man betalar 30 000 kr för 5 nätter på Koh Samui så får man ju tillbaka en ansenlig summa poäng, speciellt om man är HHD samt trippelkampanj. Kan man räkna ut detta på något sätt?

30 000 SEK = 3325 USD. Detta ger 33 250 baspoäng. Sen Triple poäng ger ytterligare 66 500 och Diamond Elite 100 % Bonus blir ytterligare 33 250 = totalt 133 000 poäng. Vet inte om jag räknat rätt men visst bör man ta med detta i beräkningen?
 

Gus

Medlem
Jag har tömt mitt konto inför semestern i februari, har nu 414 poäng kvar. Vissa nätter har jag bokat med poäng, vissa nätter med flexible rate. Jag vill nu kolla vad poängpriset ligger på per natt för de nätter jag har flexible rate (alltså i så fall avboka hotellet, köpa poäng och sedan boka med poäng). Men det kommer inte upp priser i poäng när jag söker (använder appen). Har jag för lite poäng för att kunna se hur mycket ett hotell kostar i poäng? Måste man ha minst 1000 poäng, eller vad? Det känns lite märkligt att behöva köpa poäng för att kunna kolla poängkostanden?? :rolleyes:
Citerar mig själv. Man måste ha minst 1 000 poäng för att kunna se poängpriset. För att komma runt detta kan man logga ut, då syns det :).
 

Tonton

Medlem
När man gör sådana här uträkningar måste man väl också ta hänsyn till att om man betalar för hotellet så genererar det också Hiltonpoäng? Alltså om man betalar 30 000 kr för 5 nätter på Koh Samui så får man ju tillbaka en ansenlig summa poäng, speciellt om man är HHD samt trippelkampanj. Kan man räkna ut detta på något sätt?

30 000 SEK = 3325 USD. Detta ger 33 250 baspoäng. Sen Triple poäng ger ytterligare 66 500 och Diamond Elite 100 % Bonus blir ytterligare 33 250 = totalt 133 000 poäng. Vet inte om jag räknat rätt men visst bör man ta med detta i beräkningen?

Det där är felräknat - du glömde 1000 poäng Myway bonus ;)
 

Gus

Medlem
Däremot köpa 20 000 poäng för en natt på Hilton Narita kostar 900:- vilket inte är någon vidare affär.
Om 900 kr är pre-paid rate så hade jag nog hellre köpt 20 000 poäng för att boka, annars icke. En av de bästa sakerna med poäng (SJ, Eurobonus, Hilton etc) är de generösa avbokningsreglerna.
 

Gus

Medlem
tack, jag har missat de senaste driverna. Nu har jag köpt poäng och får inte köpa fler i år. För visst är det ett max på att köa 80 000 poäng?
Om man vill köpa mer än 80 000 poäng så kan man väl komma runt det genom att skapa ett nytt konto och sedan köpa ytterligare poäng. Sen överför man poängen gratis till sitt konto, alternativt skapar en pool, också det gratis. Eller missar jag något här?
 

Kimmen00

Medlem
Om man vill köpa mer än 80 000 poäng så kan man väl komma runt det genom att skapa ett nytt konto och sedan köpa ytterligare poäng. Sen överför man poängen gratis till sitt konto, alternativt skapar en pool, också det gratis. Eller missar jag något här?

Bra fråga. Finns det krav på att man skall ha haft sitt konto X antal minimidagar innan man får köpa/föra över poäng?

I mitt fall blir det till att köpa 80000p.. Det kostar väldans dyrt att besöka Frontier Days i sommar i Cheyenne. Runt 400 dollar natten på alla hotell den veckan festivalen är.. annars runt 95 dollar natten. Men "endast" 32-40k per natt i poäng. Det är det värt då man sparar mer än hälften pengamässigt.

Dock är det ju detta med det du skrev tidigare får poäng på betalda nätter, 4 nätter * 400 (plus skatt) dollar = 1600*10*1.8 (är guld) runt 28800 poäng.. Nä, det känns vettigare att köpa 160 000 poäng för 7200 sek än att betala runt 16000 för 4 nätter
 

Buffon

Medlem
någon som har erfarenhet av hur många gånger per år Hilton kommer med denna deal? Missade denna men vill gärna köpa innan årets slut
 
Toppen