Köp Eurobonuspoäng - på kampanj

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Joakim P N, 15 September 2014.

1. Joakim P N

Joakim P N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mellan 25 augusti och 30 september bjuder SAS på 10 procent extra poäng vid köp av Eurobonuspoäng. Som exempel kostar 1 000 poäng normalt 25 euro, men under kampanjen får man alltså 1 100 poäng för samma summa. Hur många anser att det är köpläge?

2. SAS404

SAS404 Medlem

Jag skulle aldrig köpa poäng om man inte saknar säg 2k till en resa och inte får ihop dom på andra sätt.

3. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man har ett EuroBonus Amex så får man 1100 poäng om man shoppar loss för 5500 kr. Betalar man en räkning via Betalo med sitt Amex så tar Betalo 2,5% av transaktionen i avgift. 2,5% av 5500 kr är enligt mina beräkningar 137,50 , dvs en bit billigare än 25 EUR :)

Medhåll på den. Har man ett SK-brandat kort eller ett Coop-kort, så trillar poängen in i lagom takt även om man har flygtorka en period.

Joakim P N och SAS404 gillar detta.
  4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Några på forumet brukar säga att en EuroBonus-poäng är värd 0,1 SEK. Själv tycker jag att värdet är lägre än så, men oavsett vilket är det alldeles för dyrt att köpa poäng även med 10% bonus.

CharlieK, Nemo och Joakim P N gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alla som inte kan räkna.

Jag har aldrig sett något erbjudande från EuroBonus som gör att det är köpläge.

Viking75 och archiebunger gillar detta.
  6. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och eftersom det alltid "bara" är extrapoäng så är det inte heller så intressant. Nu kan man ju förstås köpa extrapoäng och omvandla till Baspoäng för status men det blir en så horribelt dålig affär att jag inte ens vågar räkna på det :) Behöver man poängen är det sannolikt billigare att köpa fullpris businessclass och då får man ju flygresan och gratis mat och sprit på köpet :p

Smuffe och Joakim P N gillar detta.
  7. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min smärtgräns går vid Dagens Industri-erbjudandet ( Bonuspoäng med Dagens Industri | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor ), dvs 2000 poäng för 99 kr eller 0,05 kr/poäng.

8. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag värderar 1000 poäng till 100 kr. Med andra ord köpläge på 10 öre, inte dyrare

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!