Senaste nytt

Köln-Frankfurt. Deutsche Bahn AG operates flight LH 36XX. Poänggrundande?

olo

Medlem
nä, funderar bara på kreativa sätt att ta sig till Stuttgart. Brukar flyga SAS dit men nu tänkte jag nått annorlunda.
Kölntricket verkar framförallt fungera på Stockholm och Göteborg, däremot på Köpenhamn är Stuttgart mycket bättre. Så skall du till Stuttgart, titta på alternativ där du flyger ut från Köpenhamn
 
Jag behövde en enkelbiljett mellan Frankfurt och Göteborg vilket blev hysteriskt dyrt på den flight jag ville ha, även om jag köpte den som tur och retur och vaskade returen.
Men så drog jag mig till minnes att jag läst här på bc att man kan boka från Köln istället, så det blev en biljett Köln-Frankfurt-Göteborg-Frankfurt-Köln, där Köln-Frankfurt och v.v. är med tåg. Genast gick biljetten ner med 300(!) euro. Tack för tipset, bc briljerar som vanligt!

Jag kommer endast använda Frankfurt-Göteborg, och antar att jag kommer att få poäng då även för Köln-Frankfurt. Men kommer jag att få poäng för Frankfurt-Köln även om jag inte flyger Göteborg-Frankfurt?
 
Jag kommer endast använda Frankfurt-Göteborg, och antar att jag kommer att få poäng då även för Köln-Frankfurt. Men kommer jag att få poäng för Frankfurt-Köln även om jag inte flyger Göteborg-Frankfurt?
Svarar mig själv på denna. Jag fick inte poäng på Frankfurt Köln dessvärre.

Dessa stationer kan man för övrigt boka till med Lufthansa, med tåg (tror alla går via Frankfurts flygplats):
Cologne Central Station (via Siegburg/Bonn)
Stuttgart Central Station
Dusseldorf Central Station
Karlsruhe Central Station
Mannheim Central Station
Dortmund Central Station
Nuremberg Central Station
Würzburg Central Station

Och Strasbourg kan man boka med buss till Frankfurts flygplats eller som anslutning.

https://www.miles-and-more.com/onli...rtners/offer?nodeid=1117508910&l=en&cid=10001
 
Toppen