Senaste nytt

Köer i Passkontrollen Kastrup

Kricka

Medlem
Det är kanske läge att trycka på så att det blir en förändring även
Washington Dulles (IAD) där man tillbringat alldeles för många
timmar i passkön (vid ankomst).
 
  • Gilla
Reactions: SFC

Bryant

Medlem
Det är kanske läge att trycka på så att det blir en förändring även
Washington Dulles (IAD) där man tillbringat alldeles för många
timmar i passkön (vid ankomst).

Var där förra helgen och var nervös för att få stå där i flera timmar. Men jag var igenom på mindre än 20 min. Kan ju ha att göra med att vår flight var 2h sen och vi var ensamma i terminalen.
 

sembl

Medlem
Jag har max väntat 5 min sen de införde kioskerna på IAD. Sist så landade ett qatarplan med samtidigt men då de flesta gick till kiosken så gick jag till en booth utan väntetid alls.
 

sembl

Medlem
Till och med flygbolagen på Miami International verkar ha lyckats i sina påtryckningar på passpolisen där

Department Homeland Security Miami International Arrival :: American Airlines Newsroom

Nu kan jag inte se när nyhetsreleasen är daterad, men skulle tro att det är ganska nyligen. Det har varit frekventa klagomål på passpolisens bemanning på Miami. Förhoppningsvis blir det bättre nu.

Använde detta senast i januari. Säkert 50 kiosker att välja mellan
 

OnlyAFool

Medlem
Jag var där i miami i november. Inga super köer. Men var säkert 30 minuters kö till en maskin och sedan några minuter för att få visa upp utskriften. Sedan är det ju kö efter att man plockat upp väskan och ska gå ut. Men Miami skulle behöva några fler automater.

Dulles var jag på i torsdags och då stod det enbart amerikanska medborgare i kön till maskinerna. Men sedan gick de runt i kön för övriga och ropade att man kunde använda maskinerna om man hade esta och varit i USA förut. Så gick ganska smidigt ändå. Men fick ändå stå i kön 20 minuter innan de ropade upp att man kunde använda maskinerna om man hade esta.
 

Chrille

Medlem
Gick igenom passkontroll på Kastrup idag och dom kollade inte fullt en sekund på passet. Jag hade köat i max två minuter för att komma fram till luckan.
 
M

Monkey_Class

Guest
Jag har ibland upplevt passkö vid avgång som sträcker sig nästan till SAS loungen. Trots det bara två luckor öppna. Då gäller det att ha extra tid till godo.
Man undrar ju om alla någonsin varit öppna samtidigt.

Värst blir det när det är (inget illa ment mot folkgrupp) när det är många "muslimer" för då börjar det rycka i "säkerhets"-pain richen hos de gamla trötta gubbarna.
Likaså ibland när man landar med Thaikärran och det är många Thailändskor ombord - då kan det ta tid.

Värst är ändå Kastrups security. Fffa på tidiga avgångar på helgen innan fast tracken har öppnat. Inte nog att det är KÖ - maken till nitiska kontrollanter har jag inte varit med om någon annanstans. Nu senast blev jag av med min "maskot" - trots att den har klarat sig i många år. Inte ens ett snack med en supervisor hjälpte.
 

Timotey

Medlem
Värst är ändå Kastrups security. Fffa på tidiga avgångar på helgen innan fast tracken har öppnat. Inte nog att det är KÖ - maken till nitiska kontrollanter har jag inte varit med om någon annanstans. Nu senast blev jag av med min "maskot" - trots att den har klarat sig i många år. Inte ens ett snack med en supervisor hjälpte.

Dum fråga vad är en "maskot"?
 
Toppen