Känner ni någon resebyrå där man kan boka billjett genom chat?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Dr. Miles, 2 April 2013.

1. Det finns ibland behov att anlita en resebyråvid bokning av t ex komplicerad resväg, blanda olika flygbolag, mixad kabinklasser osv. Dessa bokningar kan man tyvärr inte boka på de flesta online resebyråer.

Wideroe har en utmärk webbsida och deras chatfunktion har fungerat bra de gångerna jag har använt.
    De stödjer dock inte alla flygbolag. T ex bokning av American Airlines, British Airway och Finnair flygning kan man inte göra det på Wideroe.no.

Därför undrar jag om ni känner någon resebyrå där man kan boka billjett genom chat.
    För mig blir det mycket enklare då jag kan skriva alla fligtnummer, passagerares namn och viktigaste av allt. Fare calculation reslutat från ITA i chat.

2. Farebasis

Farebasis Medlem

Tror inte någon resebyrå erbjuder chatt, mitt tips är att försöka hitta en bra Resesäljare och köra mailbokningar. Det gäller dock att finna den rätta personen :)
    Värt att ringa en resebyrå och fråga efter den person som är mest kunnig inom flygsegmentet och förklara vad du har för krav gällande kunskapen hos den personen, och på det sättet etablera en kontakt.

1 person likes this.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Säg till när du hittat en. Alla som jag fått rekommenderade på olika sätt har varit dåliga i bästa fall.

4. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Airtours, Stockholm
    Bästa jag varit med om. Speciellt hur de fixade rum åt mig under OS

Men jag tror inte de har någon chatlösning. Jag (Vi) kör med mailbokning

Last edited: 2 April 2013
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur många mail tar de dem att boka en given rutt där man angett datum, flightnr och bokningsklasser för varje sträcka? Dvs ge f-n i att försöka göra något "smart" och göra det jag vill..

6. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag inte misstar mig kom svaret på vår höstkonferens i Portugal som ett enda mail

28 pers med 4 olika avreseorter och några med önskemål om annat hemresedatum.
    När sedan SAS i sista stund ställde in en av flighterna kom ett snabbt besked med 2 alternativa lösningar för de som berördes.

Vill du göra ett försök skickar jag dig kontaktpersonerna

7. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det måste väl finnas någon kompetent resebokare i detta avlånga land som skulle kunna vara intresserad av en så pass kunnig men krävande kundgrupp som oss forumanvändare, och därmed erbjuda sina tjänster i samarbete med businessclass.se?

Jag skulle definitivt använda mig av en sådan resebokare, speciellt om jag visste att BC.SE fick en liten kickback på varje bokad resa.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!