Senaste nytt

Jumpseat eller cockpit?

olsson

Medlem
Jag har frågat en gång och fått nej, jag är fått förfrågan från pursern flera gånger om jag vill sitta på jumpseat. Oftast kopplat med att jag kört lite lustiga MRs.
 
När jag var en liten knodd behövde man inte ens fråga, då kom oftast flygvärdinnorna fram och undrade i fall vi ville gå och kika i cockpit. Detta var dock på det glada 80-och 90-talet :)
 

Nemo

Medlem
När jag var en liten knodd behövde man inte ens fråga, då kom oftast flygvärdinnorna fram och undrade i fall vi ville gå och kika i cockpit. Detta var dock på det glada 80-och 90-talet :)
På den tiden fick man ett Lufthansa Logbook som man kunde ta till cockpit och få stämpel och signatur av flygkaptenen.

EDIT: Rättat namn
 
Last edited:
A

Aurora

Guest
På den tiden fick man ett Lufthansa Pass som man kunde ta till cockpit och få stämpel och signatur av flygkaptenen.

Du "kan" enda få signatur hos flygkapteinen :) Min 100ede tur med SAS foregikk på jumpseat og kapteinen spurte om jeg ikke hadde loggbok han kunne skrive i. Nå var han en bekjent av min nærmeste familie, hvilket var årsaken for jumpseating - men jeg tror ikke det er umulig å be om slikt om du vil nowadays. SAS-kapteiner er stort sett veldig veldig hyggelige menn (og en håndfull damer) med lang fartstid i bransjen og som enda har den "gnisten" i seg :)
 
Toppen