Senaste nytt

Jumbooze goes to Asia

Dr. Miles

Expert
Fick min bordsgranne att registrera sitt telefonnummer så jag kom online till slut.


Så nu kan jag skriva lite om min första inrikes first med Air China, jag hade valt en avgång med a330 då det då liknar den gamla sas c lite längst fram med två rader 2-2-3 säten.

Det hela började med varm handduk och juice och jag tyckte att de hade mycket personal för oss 12pax, det var 4 CC som passade upp och jag tyckte de svassade lite extra vid rad ett men jag tänkte inte mer på det utan slocknade direkt efter takeoff.
Jag vaknar av att det snackas mycket i kabinen, ( det gick igenom mina bose lurar), nåja tänkte jag, det är ju kina så biz as usual men tittar upp lite och ser att man står och fotograferar en massa och en onboard chef har dykt upp med en vagn.

Visa bifogad bild 45056

Visa bifogad bild 45057

Då förutom den vanliga maten fick även smaka på "kändiskockens" mat som var ätbar jmf med den varmrätten jag beställt från menyn.

Förstod det som att det var en gästkock som skulle komponera lite maträtter till Air China.

Visa bifogad bild 45058

Visa bifogad bild 45059

Ursäkta bildkvalitén men wifi är så segt att jag inte kan tanka upp större.

Roligt med att vakna i en happening
Jag ser att de har målat något på kabinväggarna. Var det specialmålat flygplan?
 

jumbooze

Medlem
Jag ser att de har målat något på kabinväggarna. Var det specialmålat flygplan?
På insidan möjligtvis, här fanns både målade och uppklistrade affischer.
ImageUploadedByTapatalk1453195428.630469.jpg

ImageUploadedByTapatalk1453195459.548923.jpg
 

TjudöBoy

Medlem
Det fungerade inte för mig att boka transport på webben idag med AAdvantage bokning. "Booking not eligeble for chauffeur" stod det när jag försökte. Ringde då till call centeret i Abu Dhabi, och per telefon gick det bra att boka transport både till och från flygplatsen. Så verkar va lite olika hur det funkar.

Den som söker han letar, äntligen hittade jag va ja sökte... ;)
Fick samma svar då jag testade på webben får nog dra en rövare å ringa jag med. :rolleyes:
 
Toppen