Senaste nytt

Jumbooze - Asien runt på 30 dagar

FF#1

Medlem
Tack så mycket Pep!

Nu har jag passat på att testa slumber room och spa med massage och nu bubblar det åter i glaset :)

Låter härligt.

Åker preis samma som du fast tvärt om om en vecka.
Några tips att dela med dig av, har 6 timmar på BKK, så jag måste slå ihäl tiden på nått sätt?
Men det borde ju vara rätt ställe och förutsättningar för att göra det. :)
 

henrik l

Medlem
Låter härligt.

Åker preis samma som du fast tvärt om om en vecka.
Några tips att dela med dig av, har 6 timmar på BKK, så jag måste slå ihäl tiden på nått sätt?
Men det borde ju vara rätt ställe och förutsättningar för att göra det. :)

Har du tillgång till F-lounge på BKK tycker jag att det inte finns ngn anledning att lämna flygplatsen. Hade 3 timmar där i somras och jag insåg att det inte var tillräckligt för att utnyttja alla faciliteter.
 

jumbooze

Medlem
Hej!
Jag har inte dött, jag har bara haft dåligt med wifi.

Idag har jag testat
China Eastern Business class


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper



image-1447265191.jpg

Och har nu checkat in på Crowne Plaza Pudong Shanghai.



image-1733314653.jpg
 

jumbooze

Medlem
Lite mer om dagens äventyr, det gick nästan illa!
Jag ville ju komma så sent som möjligt til flygplatsen.
Checkade in online, var där 70 min innan, kom igenom security snabbt och eChannel räddade mig, ingen kö, bara att segla igenom men jag gjorde ett rookie misstake,
Jag läste på tavlan med avgångar, min tid, mitt bolag och min destination. Check, good to go!

Inte då, när jag ska boarda piper det rött och jag får höra att jag har fel flygnummer!
MU flyger alltså 2 flyg med samma destination och tid men olika nummer så klart och just det från en annan terminal! Run Jumbooze Run!

Vid närmare titt, det var ju så klart Shanghai/PVG den ena och Shanghai/SHA den andra men på skärmen så läste jag inte närmare men det vet jag nu, från Gate 28 till 503 (det behövdes en buss och en väldigt flämtande Jumbooze) men för den som räknar så var det visst T1 båda...
 
Last edited:

David

Medlem
De där 5xx-gaterna är luriga och har fått mig att få förlänga kliven ett par gånger när champagnen smakat så bra att jag inte haft helt koll på när jag bör lämna loungen. :)

Skönt att det gick bra.
 

Dr. Miles

Expert
Vid närmare titt, det var ju så klart Shanghai/PVG den ena och Shanghai/SHA den andra men på skärmen så läste jag inte närmare men det vet jag nu, från Gate 28 till 503 (det behövdes en buss och en väldigt flämtande Jumbooze) men för den som räknar så var det visst T1 båda...

Vad var det jag sa? ;)
China Eastern flight brukar avgå från mini terminal som man åker med en buss från huvudbyggnaden.
 

jumbooze

Medlem
Kontrasternas land, för en timme sen stod jag på metron med halva Shanghai och nu har jag checkat in på Sofitel Hyland och avjnuter en frukost i loungen då jag kunde checka in redan 10:00!


image-4045774964.jpg


Just det platinum gav uppgradering till club room från en 40% rabatt rate.

image-634330001.jpg
 
Toppen