Senaste nytt

Julresa Sverige-Sydostasien med SAS Eurobonus

Traveller

Medlem
Sämre.

Tyvärr räcker inte 80k poäng speciellt långt om man vill åka longhaul. De räcker ännu kortare om man inte flyger enbart med SAS.

Min resa som jag bokade i dag, ARN - FRA - NWR - MIA - ORD - LHR - ARN varav två i First över Atlanten och resten i business, den kostade mig "bara" 150.000 eurobonuspoäng. Tycker det är rätt billigt... Skatter 3000 sek
 

Alx

Medlem
Min resa som jag bokade i dag, ARN - FRA - NWR - MIA - ORD - LHR - ARN varav två i First över Atlanten och resten i business, den kostade mig "bara" 150.000 eurobonuspoäng. Tycker det är rätt billigt... Skatter 3000 sek

Antar att du menar EWR (Newark) eftersom inte NWR existerar.

Låter som en trevlig resa! Är det United Global First båda vägarna över Atlanten?
 

Homer

Medlem
Finner en poäng i det du säger, men svårt att jfr. Hur kan jag gå tillväga för att söka efter tillgänglighet för nämnda destinationer?

Det är ju bara att söka bonusplatser på sas.se
såhär ser det ut för 2 pers till Tokyo resp. Shanghai i eko
Shanghai.jpg Tokyo.jpg
 

Stefan62

Medlem
Med risk för att vara glädjedödare så gäller ju 2-4-1 endast på SAS egna destinationer (BKK i det här fallet) och bonusresor är inte möjliga att uppgradera via OT...

Inte heller jag vill vara glädjedödare, men det ser ju aldrig särskilt bra ut när man vill använda "2-4-1" på long-haul...jag har försökt under mycket lång tid att få till något...
 

palmen

Moderator
Inte heller jag vill vara glädjedödare, men det ser ju aldrig särskilt bra ut när man vill använda "2-4-1" på long-haul...jag har försökt under mycket lång tid att få till något...

I ekonomi är det inte helt omöjligt, brukar finnas rätt gott om tillgång om man har bra framförhållning, business är dock knepigare.
 

palmen

Moderator
Fast att köra bonusresor i ekonomi är alltid dåligt. Det finns platser i C, bara inte så gott om dem.

För 80k+ poäng och 2-4-1 för 2 personer kommer man inte så mycket längre än economy om man ska till sydostasien, om man nu inte menar att 80k+ = 140k EB-poäng (vilket jag tolkade att det inte är).
 
Toppen