Julresa Japan-Sverige med Dividend Miles

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av minatoku, 23 Juli 2013.

1. minatoku

minatoku Medlem

Hej,
    Har 100 000 miles kvar hos US Airways och tänkte göra mig av med dem nu till en julresa till Sverige.

• Varifrån vill du börja din resa? Tokyo NRT eller HND
    • Var är din destination? Stockholm ARN eller BMA
    • När vill/behöver du resa ut? 2013-12-22 +/- 1 dag
    • När vill/behöver du komma hem? 2013-12-28 +/- 1 dag
    • Hur många personer som skall resa? 1 person
    • I vilken kabinklass? Så mycket miles:en räcker till :)
    • Vad är din budget? 100 000 dividend miles
    • Vad är det viktigaste för dig? Spendera alla miles
    • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, egentligen inte

Har kollat runt en hel del på ANA och den bästa routingen jag kan få till är:
    (samtliga i business)

Det lite olyckliga är jag inte kan hitta en bra anslutning från Stockholm till framför allt FRA, ZRH och MUC, från vilka de finns platser tillbaka till Japan. Inte jättekul med morgonflyg kl 06:00 från Arlanda. Har försökt att få till en routing via BKK också, TH har gott om platser (till och med i First!) från flera Europeiska städer, men sen vidare från BKK till Tokyo är det helt kört.

Om det är någon som inte har något bättre för sig, några tips på alternativ? :)

2. NotRyan

NotRyan Medlem

3. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Asiana har F-platser ICN-FRA både 21, 22 och 23 (OZ541 12:50pm-4:35pm). Problemet med det verkar vara att anslutningen NRT-ICN anländer 11:30, vilket är mindre än MCT för int-int på ICN. Är det värt att övernatta på ICN för F-resa?

Hemresan är som du säger lite klurigare. Hittar alternativ, men då tar det dig runt tre dagar att komma hem och du landar precis innan nyårsfyrverkerierna ;-)

4. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Antar förresten att du redan har ringt US och satt din föreslagna rutt on-hold, så du inte står med skägget i brevlådan om det visar sig vara det bästa du hittar. Det verkar ju som sagt vara en mycket populär tid att resa av någon anledning...

5. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du inte måste resa BKK-NRT direkt har du många alternativ via HKG, SIN, TPE, TSA, PVG, PEK etc...

Till/från ARN blir nog med SK....

6. minatoku

minatoku Medlem

Oj, det hade jag helt missat... :(
    Då blir det till att lägga om helt.

Tack så mycket :)

7. minatoku

minatoku Medlem

Nej, har inte ringt någonstans än...

8. minatoku

minatoku Medlem

Det måste inte nödvändigtvis vara BKK-NRT direkt, men lyckades inte hitta något med mellanlandningar heller...(?)

9. Du kan inte spendera alla miles (100.000 miles) men du kan också flyga Japan-Europa (stopover)-Nordamerika (destination)-Japan (eller v.v.) för 90.000 miles i Business class.

2 personer gillar detta.
  10. minatoku

minatoku Medlem

Jo, förmodligen så får jag välja en 80 000 miles Japan-Europa T/R i C istället.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!