Julmarknad Gdansk eller Krakow?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av ulagun, 10 Juli 2016.

1. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Typiskt i-landsproblem besöka julmarknaden i Gdansk eller Krakow i december.
    Har besökt flera tyska marknader tidigare senast Berlin så vi är lite nyfikna på marknaden i någon av dessa två polska mysiga städer.
    Fakta är att SAS flyger direkt till båda från CPH. Finns Hilton resp Hilton Garden på bägge.
    Prisskillnaden resa/hotell är försumlig.
    Alltså trivelsfaktorn som får avgöra.

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt min vän i Krakow är de vackra där, om de är bättre än i gdansk låter jag vara osagt :)

3. crown

crown Medlem

Nu har jag inte varit på julmarknad på något av ställena. Jag har dock varit i Gdansk två gånger varav en var över nyår och visst det var trevligt men inget jätte wow. I Krakow var jag för några veckor sedan och det var fantastiskt på alla sätt och enligt mig ett ställe jag kommer att åka tillbaka till. Åker jag tillbaka till Gdansk och då Sopot så blir det för "solsemester" i så fall.

Nu vet jag inte om du har varit i Warszawa men det skulle annars kanske kunna vara ett alternativ. Men av Gdansk/Krakow så hade jag spontant valt Krakow.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!