Senaste nytt

Jul och Nyårsresa till Tokyo i SAS Business Class

staff

Medlem
Snyggt! Bilder, berattelse -- allt! Blir nog en stopover i Tokyo i maj trots allt...

Vilket hotell bodde du pa? Kan ha missat det i din text.
 

m10

Medlem
I vanlig ordning en fantastisk rapport, @Jonas C ! Som lyckligt boende i Tokyo sedan 3+ år så gläder det mig mycket att du uppskattar staden och maten, och verkligen gjort djup restaurangresearch. Fick flera bra tips! Tack!
Baren på det ikoniska designhotellet CLASKA i Meguro, som inhyser en av Tokyos enda frisörsalonger för hundar.

Det ska stå många här ovan väl? I mer posha områden som Hiroo, Daikanyama och Aoyama – och delar av Meguro – ligger det en hundfrisör var femtionde meter nowadays tycker jag…
Geisha… Tror jag.

Bara någon som är uppklädd i sin kimono.
 

Jonas C

Medlem
Helt klart imponerande recension du fått till. Tack! Aldrig varit i Asien, men funderat på Tokyo. Detta gjorde inte direkt suget mindre :)
Tackar! Som första besök i Asien tycker jag att Tokyo är en lämplig kandidat.
Snyggt, bra skrivet och fina bilder!
Tusen tack!
Fantastisk reserapport som vanligt! Du inser att du kommer bli terroriserad av mig i maj, när jag förbereder min tripp till Tokyo med familjen. ;)
Tack så mycket! Jag bistår gärna med tips, dock är jag inte så insatt på familjevänliga restauranger och aktiviteter men jag hoppas att barnen inte är allt för kräsna när det kommer till maten för det är ju hela poängen med att besöka Tokyo. Du får dock räkna med att bli bombarderad av mig när det är dags för min resa till Shanghai ;)
Snyggt Jonas! Jag håller med dig om toaletterna, de är väldigt trevliga på SAS Lonhaul. Sen gillar jag också starkt deras cocktailconcept de har.
Tackar! Jo cocktail konceptet är trevligt, men dock skulle drinkarna varit godare om de innehöll mindre alkohol ;)
Återigen levererar du en fenomenal reserapport! Tack och bock! Keep up the good work!
emoji122.png
Tack för dina vänliga ord. Glad att du uppskattade läsningen.
Svårslagen reserapport! Det hade varit intressant att fått se kommentarer från SAS på detta reportage; det passar ju både i trådarna "SAS det här gjorde ni bra" och "SAS det här gjorde ni INTE så bra".
Tackar! Tjaa bortsett från maten på loungen i Köpenhamn tycker jag inte att SAS gjorde något dåligt alls på denna resa, de var bra rakt igenom :)
Kanon rapport som vanligt @Jonas C . Och vilka bilder?? Helt fantastiska. Nu är det en sak som gäller: att boka en resa till Tokyo med min min 2-4-1 voucher innan sommaren :)
Tack! Det låter som ett vettigt användande av vouchern, och sen får man ju hoppas att SAS nya kabin är i bruk. Servicekonceptet kommer i varje fall att vara förbättrat, så det kanske är något att se fram emot om du väljer att flyga SAS.
Tack för trevlig rapport! Fina bilder! Ska dit i Mars :)
Tack, alltid kul att läsa dina fina reportage!
Tack för en underbar reseskildring! Det var roligt att få läsa en berättelse där du verkar genuint uppskatta servicen ombord :)
Stort tack, mycket trevlig läsning!
Utomordentliga bilder och en fantastisk rapport.
Det är nu >10 år sedan jag besökte Japan med SAS Business och det är onekligen att man börjar längta efter ett nytt besök.
Grym rapport och fantastiska bilder! Nu blev man bra flygsugen =)
Bravo. Kanon som vanligt!
Som vanligt väldigt trevlig läsning Jonas, tack !
En mycket trevlig läsning som får mig att längta tillbaka till Tokyo.
Jag vet inte om jag har läst ett sånt här bra resereportage ens i de bästa resetidningarna... Tack @Jonas C
Tusen tack allesammans. Kul att ni gillade rapporten :)
Fantastiskt fin rapport vilken ger mig lust att flyga SAS C-klass igen trotts löfte att inte göra det förra våren i väntan på nya stolarna. Flyger idag LH nya business klass ofta till Kina men tyvärr är maten inte alls i klass med SAS. Tyvärr lär det dröja till sommaren innan en A340 för Asien blir ombyggd. 1:a kärran Erik Viking har nu stått snart 2 månader i Zürich för ombyggnad och ännu är inte inredningsmonteringen påbörjad. Premiärflygningen sägs bli som SK909 i början av Februari till USA.
Tackar! Jag är nog ganska säker på att SAS kommer vara betydligt bättre än Lufthansa när den nya kabinen tas i bruk, och maten kan jag nog nästan gissa vara bättre än vad Lufthansa serverar. Har inte flugit Lufthansa i Business, men vad jag har sett i rapporterna så ser inte maten ut att vara den bästa.
 

Jonas C

Medlem
Som vanligt klockrena reportage från Jonas :) tack för trevlig läsning!
Använde förra årets 2-4-1 till Tokyo och 8 dagar var i underkant, åker gärna tillbaka en dag.
Tackar! San Fransisco låter ju inte så dumt heller, och jag hoppas du får en trevlig resa med Turkish Airlines i Business Class :)
Världens bästa stad!

"En av Tokyos taxibilar… Avstod helt från dessa då jag inte var sugen på att ruineras"
Det där stämmer inte alls så länge man åker korta avstånd. Har för mig att en resa på 2 km kostar ca 50 kr men efter det börjar taxameterna ticka snabbare ju längre du åker.
Är inte så insatt på de exakta taxipriserna annat än att det är svindyrt att åka taxi från flygplatsen. Dock tar jag hellre tunnelbanan eller promenerar om det är kortare sträckor på 2-3 kilometer. Femtiolappen kan man käka lunch för istället ;)
Fantastiska bilder Jonas.. Jag har inte hunnit läsa alla detaljer idag, varit för mycket att göra men det är som oftast din styrka: observation av detaljerna.. Själv är jag för lat att titta :)
Tack @Senator kul att du uppskattade läsningen. Det är ju trots allt detaljerna som räknas och i det här fallet tycks SAS ha lyckats ganska bra med det för att skapa en god serviceupplevelse.
Om SAS läser detta, se till att införa Mikkeller ölen även på europaflygningar så man "slipper" dricka det mousserande vinet! :)
Som vanligt bra rapport.
Det hoppas jag också på! Har inte testat det mousserande vinet, men rödvinet som de serverar idag är näst intill odrickbart. Inför de Mikkeller öl på alla flyg så kommer jag nog även köpa det när jag reser i SAS GO.
Snyggt! Bilder, berattelse -- allt! Blir nog en stopover i Tokyo i maj trots allt...

Vilket hotell bodde du pa? Kan ha missat det i din text.
Inget, han nyttjade AirBnb.
Det stämmer som @palmen sa. Valde Airbnb denna gång då hotellen låg över min budget, och 1500kr för 11 nätter i ett gästrum i en fräsch lägenhet var nog ganska svårslaget, i synnerhet då jag hade stället för mig själv under halva tiden. Ville dock bo en natt på Park Hyatt Tokyo, men för 16000kr per natt som de ville ha under nyårshelgen, blev jag tyvärr tvungen att avstå. Men under nästa besök har jag lovat mig själv att bo åtminstone ett par nätter på Park Hyatt, och förhoppningsvis lär man ha råd vid det laget :)
Lika imponerad varje gång av dina reserapporter. Grymma bilder!
Tack så mycket! Glad att du uppskattade läsningen.
 

palmen

Moderator
Det hoppas jag också på! Har inte testat det mousserande vinet, men rödvinet som de serverar idag är näst intill odrickbart. Inför de Mikkeller öl på alla flyg så kommer jag nog även köpa det när jag reser i SAS GO.

Hade de haft någon vettig öl hade jag alltid köpt det i economy (man får ju stödköpa lite) men jag betalar inte gärna mer än vad en burk kostar i inköp om jag måste dricka carlsberg, heinekken och liknande.
Amerikanska bolag har förstått att det finns efterfrågan på "craftbeer" ombord, nu väntar vi bara på att SAS även inser detta. Förhoppningsvis går ölen från Mikkeller åt, även om jag tror att det finns betydligt fler som reser i economy som skulle vara intresserade av denna öl. Att ha en helt egen öl som inte går att få tag på någon annan stans än ombord är i alla fall ett koncept jag gillar starkt!
 

011430121

Medlem
Som vanligt suverän reserapport fantastisk text och bilder av högsta kvalité.
Har själv aldrig skrivit en reserapport, det skulle bli alldeles för töntigt när man läser @Jonas C rapporter.
 

El0

Medlem
Som alltid med dina rapporter är även detta en imponerande reserapport.. :)
Och wow... vilka bilder!
 

MLE

Medlem
Alltid varit intresserad av att åka till Tokyo, speciellt på grund av maten, nu är suget ännu större. Bra rapport, du är sjukt duktig på fota!
 
Toppen