Senaste nytt

Jul och nyårsresa till San Francisco med British Airways i Club World

agehall

Medlem
Som vanligt lysande rapportering från @Jonas C!

Hur vet man om man får en mixed fleet besättning eller inte? Finns det något som "avslöjar" vilken flotta de tillhör?

Det finns flera ledtrådar som man får kombinera.

Mixed-fleet är oftast yngre då alla nyanställningar sker till denna kategori, Worldwide är oftast äldre.

Det är dock en hel del personal som övergår från WW till MF så det är inte fail-safe.

Stämmer på vissa flygplanstyper men på 787-800 och på A380 (har jag för mig iaf) så har alla hatt.

Personligen bryr jag mig inte om ifall de som jobbar hör till MF eller WW, bara de gör ett bra jobb. Tyvärr är det rätt ovanligt på BA...
 

OliT

Medlem
Kul att läsa! Gör precis samma tripp i maj med fästmön. Tänker nog pricka in någon natt i Sonoma-trakten och testa lite Russian river valley-viner förutom hänget i San Francisco (som nog är en av USA:s trevligaste städer).
Kul att Kimpton Buchanan ändå var bra. Renoverades det mycket när ni var där? Har hört att de tydligen pysslar en del, men det kanske är färdigt tills vi kommer dit.
 

ALU

Medlem
Snyggt jobbat Jonas! Som alltid bra bilder och jag gillar den detaljerade beskrivningen av resan. Snyggt!
 

Jonas C

Medlem
Grym rapport! 64A på Upper Deck på BAs 747 var min första C-upplevelse. Och en mycket bra sådan. Men varför fick du inte ta bilder på kabinen?
Den rapporten minns jag väl! Förmodligen tyckte flygvärdinnan inte att det var lämpligt då risken fanns att jag passagerarnas ansikten kom med på bild, i och med att vissa stolar är vända bakåt.

Grymt bra rapport igen @Jonas C, ett sant nöje att läsa!!
Kul att läsa, detaljerat och fina bilder, tack
Låter som en fantastisk resa, och underbara bilder som alltid Jonas!
Snygg rapport ! Tack snälla !
Som vanligt en härlig rapport
Du borde få betalt av BC ;-)
Snyggt jobbat Jonas! Som alltid bra bilder och jag gillar den detaljerade beskrivningen av resan. Snyggt!
Kanon och intressant!
Tusen tack! Mycket trevligt att ni uppskattade reserapporten :)

Där ser man! Jag får hålla utkik efter hatten nästa gång. Trodde åldern var den avgörande faktorn.
@Jonas C, jag har haft förmånen att träffa dig på Monksträffar, du är den person som är tystas av alla som är på Monks,säger du mer än två meningar per kväll? Du skriver längsta och bästa reserapporter av alla, du är grym på detta!
Man tackar och bockar! Jo jag håller nog en ganska låg profil på träffarna, men det är roligare att sitta ner tyst och lyssna på era historier :)
Som vanligt lysande rapportering från @Jonas C!
Tack för förklaringarna @agehall så länge besättningen gör sitt jobb så bryr jag mig inte heller om de är MF eller WW. Likt SAS så tycks dock de yngre vara mer entusiastiska till sina arbeten än de äldre kollegorna.
Verkligen uppskattad rapport! Som alltid superba bilder och det är nästan så man ångrade att man inte nappade på 'BA-Rean'.
Jag hittade en liknande tur till San Diego för motsvarande NOK-pris, men...
Tackar! Jo det gäller att vara snabb på bokningsknappen ;)
Kul att läsa! Gör precis samma tripp i maj med fästmön. Tänker nog pricka in någon natt i Sonoma-trakten och testa lite Russian river valley-viner förutom hänget i San Francisco (som nog är en av USA:s trevligaste städer).
Kul att Kimpton Buchanan ändå var bra. Renoverades det mycket när ni var där? Har hört att de tydligen pysslar en del, men det kanske är färdigt tills vi kommer dit.
Från vad jag förstått så har renoveringen skett i etapper. Man har först renoverat rummen, och därefter kommer man att renovera korridorerna. Vissa detaljer i rummen saknades, så som designer fåtöljerna som förhoppningsvis bör vara där under våren. Det hördes inget stök från renovering under vår vistelse, i alla fall inte på den våning vi bodde på.
 
Toppen