Senaste nytt

Jul och nyårsresa till San Francisco med British Airways i Club World

Jonas C

Medlem
Liten reflektion över Mikkeller i SF jämfört med Bangkok. Jag har bara besökt den i SF och tycker de har ett grymt bra utbud på öl, är utbudet ännu bättre i Bangkok?
Mikkeller i SF hade många öl från lokala bryggerier, fast inte så många av ölen var från Mikkeller själva. I alla fall inte så som jag uppfattade det. I Bangkok var nästan alla öl från Mikkeller, och de hade mer intressanta sorter så som Beer Geek's Breakfast. Även atmosfären i Mikkeller Bangkok var bättre, ljusare inredning, samt att baren låg i en villa. Men jag är nog ganska okunnig när det kommer till öl, så jag låter det vara osagt om vilket ställe som faktiskt är bättre ;)

Hur vet man om man får en mixed fleet besättning eller inte? Finns det något som "avslöjar" vilken flotta de tillhör?
Mixed-fleet är oftast yngre då alla nyanställningar sker till denna kategori, Worldwide är oftast äldre.

Mycket trevlig rapport. Tack!
Tack för att du läste!
Jag säger bara: snart välkommen till BMI Gold.
Haha tack och lov är det en bra bit dit. Men hade jag stannat längre i USA så hade det nog blivit en verklighet :p
Menade du att du bara betalade drygt 5,000 NOK t/r eller var det för en enkel biljett? Hur som så är ju NOK 10,000 helt klart godkänt med tanke på ordinarie pris.
Det stämmer bra. 5100 NOK kostade biljetten, men det var en högst oavsiktlig prissättning från BA som drogs in efter ett par timmar.
Kul att du orkade skriva ihop en rapport @Jonas C, läsvärt och intressant som vanligt, blir definitivt inte vår sista resa tillsammans. :)

Du måste varit full eller morgontrött när vi åt frukost i Oslo (hoppas på det sistnämnda), fanns ju pannkakor? :eek:
Jo hade flyt i skrivandet idag, så jag passade på att slösa bort dagen åt att skriva ;)

Ojdå, då måste jag nog ha missat pannkakorna på grund av morgontrötthet. Vi sov ju inte speciellt bra den natten. Vill minnas att jag bara såg äggröra, korvar och bacon på frukosten.
Tack för fin rapport!

Gör samma resa i Mars :)
Tackar! Hoppas att du får det lika trevligt som vi hade.
Kul läsning! Tack för alla intressanta observationer och fina bilder.

Testa en fin tequila, calvados, armagnac, cognac, grappa, eau-de-vie eller något liknande efter maten, om whiskey inte faller i smaken :)
Portvin brukar funka bra efter maten, alternativt en Bailey's. Är inte så förtjust i starksprit än så länge i alla fall.

Takk for rapporten, fløy samme rute for 1 år siden :)
Lé awesome, fantastiska bilder... som vanligt!
Förstasidesmaterial. Tack och bock.
Tusen tack för att ni läste! :)
 

palmen

Moderator
Mikkeller i SF hade många öl från lokala bryggerier, fast inte så många av ölen var från Mikkeller själva. I alla fall inte så som jag uppfattade det. I Bangkok var nästan alla öl från Mikkeller, och de hade mer intressanta sorter så som Beer Geek's Breakfast. Även atmosfären i Mikkeller Bangkok var bättre, ljusare inredning, samt att baren låg i en villa. Men jag är nog ganska okunnig när det kommer till öl, så jag låter det vara osagt om vilket ställe som faktiskt är bättre ;)


Mixed-fleet är oftast yngre då alla nyanställningar sker till denna kategori, Worldwide är oftast äldre.
Jag gillar ju dock att de har öl från många ställen och inte bara Mikkeller (som inte har gjort mycket öl jag varit imponerad av). När jag var där i våras fanns det dock riktigt bra IPA från Mikkeller på fat :). Låter ju helt klart som det är två helt olika stilar på de två barerna.

Ålder är dock inget man helt kan gå efter, finns de i 30-års åldern som jobbat 10 år hos BA och tillhör Worldwide sedan lång tid tillbaka. Så länge det är bra service spelar det dock mindre roll :)
 

Vaniljvodka

Medlem
Grym rapport! 64A på Upper Deck på BAs 747 var min första C-upplevelse. Och en mycket bra sådan. Men varför fick du inte ta bilder på kabinen?
 
Hur vet man om man får en mixed fleet besättning eller inte? Finns det något som "avslöjar" vilken flotta de tillhör?

Hatten!

images.jpg

(Foto:BA.)
 
Toppen