Senaste nytt

Jorden runt två gånger i Economy class under 15.000 SEK inkl. skatter

henrik l

Medlem
7.500 SEK inkl. skatter per varv är inte speciellt dyrt, eller hur?

Om vi oneworld varianten och krediterar till American Airlines AAdvantage kan man tjäna ihop ca 32.000 AA miles som räcker till Europa-Mellanöstern/Indiska subkontinent enkelresa i Business class.

Kunde det inte vara läge med en platnium challenge för de hugade:D Borde väl räcka även om det bara blir 50% qualifying points på flugna mil. Någon som vet om man får platinum direkt när man passerar 10 000 qualifying points, eller om man måste vänta till tre månader har gått?
 

Dr. Miles

Expert
Kunde det inte vara läge med en platnium challenge för de hugade:D Borde väl räcka även om det bara blir 50% qualifying points på flugna mil. Någon som vet om man får platinum direkt när man passerar 10 000 qualifying points, eller om man måste vänta till tre månader har gått?

http://www.businessclass.se/oneworld/3280-aadvantage-elite-status-challenge-2.html#post87043
"Agenten" sa till mig så här:
Om jag har kvalificerat mig Platinum Challenge under november 2012, får jag Platinum status från den dagen som jag har tjänat in Platinum Challenge krav(10.000 Elite Qualifying Points, inte miles) fram till februari 2014.

Så om jag tolkar hennes förklaring rätt, du får Platinum status på det året du har nått Platinum(2013 i ditt fall) +1 kalendarår(2014) + till febbruari året efter(2015).

För mer information, kan du ringa till AAdvantage Customer Service efter kl. 16 svenskt tid. Det är endast amerikanska kundtjänst sok kan ordna detta och de jobbar från kl. 9 Central Time(där Dallas ligger).
Du behöver nog att ropa "agent" två gånger så att automatiska röstmenyn kopplar dig till någon människa. Sedan förklara för agenten att du vill prata med Customer Service om Elite Challenge.


Man måste flyga med följande flygbolags flygningar för att kvalificera sig till Platinum challenge,
  • American Airlines
  • British Airways
  • Iberia
  • Japan
  • Qantas
http://www.businessclass.se/oneworld/3280-aadvantage-elite-status-challenge.html#post86885
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag hittat jorden runt med Skyteam också.

Skyteam

ARN-DXB T/R
Flygbolag: Aeroflot (SU)
Fare basis: LPX / NPX
Stopover: Stopover i Moskva är tillåten för 75 EUR per stop.
Pris inkl. skatter: ca 4.250 SEK

DXB-NYC T/R
Flygbolag: China Eastern (MU)
Fare basis: Q3MET
Stopover: Tvår fria stopover i Kina. Ytterligare 4 stopover i Kina är möjlig för 500 CNY per stop.
Pris inkl. skatter: ca 5.250 SEK

NYC-ARN T/R
Flygbolag: Delta Airlines (DL)
Fare basis: TKXP77US
Stopover: Nej
Pris inkl. skatter: ca 5.400 SEK


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Gnopps

Medlem
Hmm. Skulle det gå att ordna ihop den här fast bara "enkel" och västerut? Alltså endast en gång jorden runt... Det blir genast mycket svårare då.
 

Dr. Miles

Expert
Hmm. Skulle det gå att ordna ihop den här fast bara "enkel" och västerut? Alltså endast en gång jorden runt... Det blir genast mycket svårare då.

Då är min dagens hjärngymnastik är klar. :)
Jag fick det under 10.000 SEK inkl. skatter.

ARN-SEA O/W
Flygbolag: Icelandair (FI)
Fare basis: SQO5ECON
Stopover: En stopover i Reykjavik är tillåten, dock max 177 timmar
Pris inkl. skatter: ca 3.000 SEK

SEA-HKG O/W
Flygbolag: Hainan Airlines (HU)
Fare basis: SLPROWUS
Stopover: En fri stopover är tillåten
Pris inkl. skatter: ca 3.380 SEK

HKG-ARN O/W
Flygbolag: Aeroflot (SU)
Fare basis: TPXOWA
Stopover: En stopover i Moskva är tillåten för 75 USD.
Pris inkl. skatter: ca 3.580 SEK


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen