Senaste nytt

Jorden runt på 3-4 dagar i C/F med dagsstop i olika städer?

Sam Giertz

Ny medlem
En episk resa vore ju att ta sig jorden runt på en långhelg. Man skulle ju typ bli episkt trött, episkt tidsförvirrad och antagligen episkt bakis.

Idealt så kan man ju flyga/sova på natt/förmiddag och uppleva en ny stad/plats varje dag/kväll. Har inte räknat på det men man kanske skulle kunna få in tre olika städer/platser men ändå sova några timmar på ett bra flyg (C eller allra helst F). Det får nog inte bli några hotell om man skall hinna med, max 12h på varje plats.

För att överhuvudtaget tänka sig detta smått vansinniga måste det ske på poäng. Jag har 2-4-1 vouchers och eurobonuspoäng så det räcker.

Finns det någon som kikat på ett liknande upplägg? Starta från Arlanda, sen klippa Bangkok, nån söderhavsö som Hawaii, avsluta med en söndag i LA och så hem känns ju spontant helt rätt...

Ett bra gäng för att hålla tempot/orken uppe är nog minst fyra vänner, det är säkert svårt att hitta så många platser på samma flights i bra klass med någon typ av framförhållning men det finns säkert fler utmaningar än så.

Hur får man grepp om den här resan?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag gjorde det där för ett par år sedan. Tror det tog fem dagar att flyga jorden runt och det är inget jag vill göra om trots att det var i F.

Jag skulle rekommendera att flyga till en destination och stanna där för att sedan flyga hem och maximera på dessa fly istället.

Problemet med RTW på kort tid är att dygnsrytmen blir helt förstörd. Det får inte att hålla igång så länge som det behövs och man kan inte njuta av resan.
 

palmen

Moderator
Eurobonus har ju stramat åt reglerna en del nu också med vad du kan boka, inte säkert att de godkänner resa jorden runt längre (Asien via USA).
Att hitta 5 platser på en sådan resa kan du nog totalt glömma. Att hitta det på någon enstaka flight lär gå men troligtvis inte så du komemr jorden runt. Ska du ha 5 biljetter kan du dessutom glömma att flyga i First, blir rätt mycket poäng som går åt på en sådan resa dessutom om du bara har 1 voucher.

Utan att ha tittat allt för mycket på ankomst och avgångstider men du borde kunna flyga något som det här
ARN-FRA-BKK
BKK-ICN
ICN-TYO
TYO-FRA-ARN
Detta bör du kunna klämma in på typ 4-5 dagar om du vill och då hinna se Seoul, Tokyo och Bangkok.
Frankfurt-Bangkok är nattflight
Bangkok-Seoul är nattflight
 
Toppen