Senaste nytt

Jorden runt på 15 dagar – lite jobb, lite familj och lite annat (del 3)

bossefin

Medlem
Riktigt trevlig rapport! Härlig mat på bilderna. Kanske bara jag men kabinen ser onekligen trist ut för att vara i First och dessutom på en v de mer "hypade" bolagen. Furupaneler pch lite ljus beige färger känna inte direkt exklusivt och det hela liknar mer en box.
Tyckte i och för sig rent utseendemässigt bättre om ANA Business i Dreamlinern men tycker F är helt ok. Dock kan jag hålla med om "box"-intrycket. Uppvägs dock med råge när man väl sätter sig samt av den fantastiska mjukvaran.

Trevlig berättelse.
Det är första gången jag ser att caviar serveras tillsammans med pilgrimsmussla. Undrar om det skulle passa med en kall vodka till detta?
Du får onekligen stå till svars för din misshandel av en fin whiskey, blanda is i wirren är helgerån! Det kan man bara göra med fulwhiskey.
Vodka hade säkerligen suttit som en smäck men ville inte döda Krugen med starksprit. När det gäller isen visste jag vid posten att jag kommer få sk-t för det från många lång tid framöver. Har dock sedan några år gått från att samla och dricka rätt mycket Single Malts till att inte tycka Whiskey är gott alls. Isen blev en kompromiss för att prova en ny sort. Blev drickbart men omvände mig inte. Håller mig till druvdestillat 10 dagar av 10.
 

palmen

Moderator
Riktigt bra rapport, känner igen mig i mycket av maten i och med att jag serverades samma meny :)
Jag bad om att få min whisky utan is och fick ett glas liknande ditt, liten kommunikationsmiss där kan jag säga. Stort plus dock att de har en riktigt bra whisky ombord och inte bara JW Blue eller liknande.
 
Toppen