Senaste nytt

Jorden Runt på 14 Dagar: Del 1 – Turkish Airlines Business Class

Jonas C

Medlem
Fantastiskt bra skrivet, du tog mig med under min frukost på en härlig resa. Synd bara att nu sitter jag i köket o drömmer.....
Väntar med spänning på resten av din resa. Så himla bra!

Usch, får som vanligt mindervärdeskomplex av dina fantastiska rapporter Jonas C ;)

Tack ska ni ha! Nästa del är förmodligen uppe ikväll, om inte matchen mellan Argentina och Holland drar ut på tiden ;)
 

Alf

Medlem
Du håller klassen av de bästa reportagen, bra skrivet och bra bilder, en skön läsning.

Jag tillhör ju dom som gjort även gjort sommarresan till Spanien med barn och barnbarn. Dock inte charter utan i SAS Plus som till Spanien är ganska likt en charterflygning. Inget svenskhotell utan ett trivsamt Mariott Vacation Club utan köttbullar. Jag tycker du är lite väl hård mot charterturistens alkoholvanor. Jag tror nog att många BC resenärer hinkar i sig betydligt mer alkohol i alla lounger och på flygplanet även om det sker under mera kontrollerade former.
 

GOTATH

Medlem
Hatten av. Lika bra som alltid! Nu fick jag ett väldigt sug till att åka till två av mina favoritstäder...
 

Jonas C

Medlem
Hatten av. Lika bra som alltid! Nu fick jag ett väldigt sug till att åka till två av mina favoritstäder...

Tusen tack! Både New York och Washington DC är städer värda ett återbesök. DC var helt klart en underskattad stad i mina ögon och då jag inte hann se allt på en dag, så får jag försöka klämma in ett längre besök nästa gång. :)
 

Smuffe

Medlem
Suverän rapport som vanligt, förstår inte hur jag kunde missa den här i flera dagar:D

Hur kunde jag missa dessa fantastiska rapporter i över 1 1/2 år?! :eek::confused:
Tusen tack! Nu väntar nästa preppade flik med del två... :D

Jag har ju fått äran att flyga min andra business (Swiss intra Europa CDG-ZRH-ARN som första) i just Turkish.
Som sagt, variationen var väldigt blandad på servicen och mitt ex hade inte hunnit äta klart när de dukade av inkl bestick.
Sedan kom maten och då delade de inte ut några nya bestick... Dessutom fick vi inte påfyllning av dricka trots att vi hade bett om det ett par gånger.
Det blev till slut en del klagomål och några snikna kommentarer till just den manliga CC som blev putt med.
Kabinchefen kom och undrade vad som stod på efter att han hade gått till galley och hängt läpp. Jag förklarade vad som hade hänt flera gånger under flighten och vänligt men bestämt sa att vi reser i business class som vi har betalt för och förväntar oss en rimlig service. Annars hade vi valt flera andra flygbolag som tillfredsställer våra behov. Dessutom verkade det som att han personligen hade någonting emot oss då han verkade prioritera andra och gav de en bättre service gentemot oss.
Hon bad tusen gånger om ursäkt, erbjöd oss dricka och vad vi ville samt skulle ha ett samtal med sin kollega.
Hon kom tillbaka med vår dricka och berättade att hennes kollega bad tusen gånger om ursäkt och sa att han personligen ville göra en turkisk kaffe åt oss. Vi tackade vänligt nej och uppskattade att hon gjort allt vad hon hade kunnat.
Inom ett par minuter kom hon eller om han kom ut med två kaffe och turkiska delikatesser och bad om ursäkt.
Säger man ifrån och talar om att man är missnöjd, inte på ett otrevligt sätt men lite att man sätter ner foten och sakligt förklarar att servicen inte efterlevs utefter vad Turkish Airlines gör reklam om och påpekar att en eller några av CC beter sig illa så brukar det lösa sig. :)

Jag ser fram emot att läsa om EVA Air som jag anser är ett riktigt, RIKTIGT bra flygbolag, klart bättre än Turkish IMHO då de är väldigt personliga, fantastisk personal både ombord och på marken inkl riktigt skön lounge i Taipei.
Vi flög både Eco mellan HKG-TPE under mitt och exet:s första Asientripp där de hade gjort en equipment change från Hello Kitty samt BKK-TPE i Eco samt Business TPE-HKG, den gången så till slut med Hello Kitty. :p

Tack igen för att du delar med dig av dina upplevelser och äventyr!
 
Last edited:
Toppen