Suverän rapport som vanligt, förstår inte hur jag kunde missa den här i flera dagar
Hur kunde jag missa dessa fantastiska rapporter i över 1 1/2 år?!
Tusen tack! Nu väntar nästa preppade flik med del två...
Jag har ju fått äran att flyga min andra business (Swiss intra Europa CDG-ZRH-ARN som första) i just Turkish.
Som sagt, variationen var väldigt blandad på servicen och mitt ex hade inte hunnit äta klart när de dukade av inkl bestick.
Sedan kom maten och då delade de inte ut några nya bestick... Dessutom fick vi inte påfyllning av dricka trots att vi hade bett om det ett par gånger.
Det blev till slut en del klagomål och några snikna kommentarer till just den manliga CC som blev putt med.
Kabinchefen kom och undrade vad som stod på efter att han hade gått till galley och hängt läpp. Jag förklarade vad som hade hänt flera gånger under flighten och vänligt men bestämt sa att vi reser i business class som vi har betalt för och förväntar oss en rimlig service. Annars hade vi valt flera andra flygbolag som tillfredsställer våra behov. Dessutom verkade det som att han personligen hade någonting emot oss då han verkade prioritera andra och gav de en bättre service gentemot oss.
Hon bad tusen gånger om ursäkt, erbjöd oss dricka och vad vi ville samt skulle ha ett samtal med sin kollega.
Hon kom tillbaka med vår dricka och berättade att hennes kollega bad tusen gånger om ursäkt och sa att han personligen ville göra en turkisk kaffe åt oss. Vi tackade vänligt nej och uppskattade att hon gjort allt vad hon hade kunnat.
Inom ett par minuter kom hon eller om han kom ut med två kaffe och turkiska delikatesser och bad om ursäkt.
Säger man ifrån och talar om att man är missnöjd, inte på ett otrevligt sätt men lite att man sätter ner foten och sakligt förklarar att servicen inte efterlevs utefter vad Turkish Airlines gör reklam om och påpekar att en eller några av CC beter sig illa så brukar det lösa sig.
Jag ser fram emot att läsa om EVA Air som jag anser är ett riktigt, RIKTIGT bra flygbolag, klart bättre än Turkish IMHO då de är väldigt personliga, fantastisk personal både ombord och på marken inkl riktigt skön lounge i Taipei.
Vi flög både Eco mellan HKG-TPE under mitt och exet:s första Asientripp där de hade gjort en equipment change från Hello Kitty samt BKK-TPE i Eco samt Business TPE-HKG, den gången så till slut med Hello Kitty.
Tack igen för att du delar med dig av dina upplevelser och äventyr!