Senaste nytt

Jorden runt med Star Alliance

Kris

Medlem
Personligen tycker jag att det är spill att köra surface-sträckor. De räknas in som en del av totala segment. Ett alternativ är att köpa lösa enkelbiljetter för att fixa till det problemet. Allt beroende på hur mycket tid man har såklart.

Sjukt praktiskt med RTW-biljett. Körde förra sommaren. Enkelt att boka om på vägen osv. Lycka till med reseplaneringen.
 

marwet

Medlem
Jo självklart. Får ju väga flexibiliteten och säkerheten i att välja *A för detta jämfört med low cost alternativ. Men givet att man kommer till californien t o r för 6000kr så känns 30K RTW som dyrt i mina ögon.
 

Stefan62

Medlem
Är det verkligen dyrt? Visst är det en del pengar, men jag vet inte om jag tycker det är dyrt. Du kan inte riktigt jämföra med att köpa lösa biljetter för samma sträcka då en riktig RTW ger dig allt på en biljett. Dvs om något skiter sig så kommer du fortfarande vidare. Fare rules kan även skilja sig en hel del.

Det jag har planerat är 9-12 stopp och flyg med Star Alliance. Den offert jag fått är ca 28 000 SEK för C-klass. Inget stopp i Syd-amerika eller Afrika.
 

palmen

Moderator
Det jag har planerat är 9-12 stopp och flyg med Star Alliance. Den offert jag fått är ca 28 000 SEK för C-klass. Inget stopp i Syd-amerika eller Afrika.

What? 9-12 stopp i C jorden runt för 28000? Det låter ju för bra för att vara sant i mina ögon.
 

Dr. Miles

Expert
Det jag har planerat är 9-12 stopp och flyg med Star Alliance. Den offert jag fått är ca 28 000 SEK för C-klass. Inget stopp i Syd-amerika eller Afrika.

Detta kan inte vara från Sverige i år i alla fall. Möjligen i Economy class.

Så här ser priserna av Star Alliance Jorden Runt biljetter (exkl. skatter) ut från Sverige idag.
Screenshot20130510_1.png
 

marwet

Medlem
28K för C klass? Det är Business va? LÅter galet bra. Ge mig gärna uppgifter om var du fått offert från och vilken routing du har.
 
Toppen