Jorden runt i första klass från Seychellerna för 24000 kr

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av charlesswe, 15 Oktober 2011.

1. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

Hade en snabb koll ikväll på RTW fares i F och hittade AONE4 (British Airways) från SEZ (Seychelles). 4 Kontinenter, 16 segments... 500$ extra per kontinent (AONE5, AONE6) inom OneWorld alliansen.

Bara liten skillnad från business class (DONE4) som kostar det 3000 USD.

"Billiga" F RTW brukar vara från Sydafrika eller Mellanöstern, och samma fare där ligger vid 10000 USD.

Jag undrar om den är bokbar, det känns riktigt billigt, är det nån som vill prova? :) OneWorld har ju online planering & booking verktyg...

5 personer gillar detta.
  2. Man skall jo ta sig till Seychelles också eller hur? :p Och det är väl ungefär 20k SEK i affärsklass

3. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan inte ens hitta en OneWorld flyg som åker till SEZ. Plötsligt inte bokbar...

4. Jacob

Jacob Medlem

Dåligt med One World flyg till Seychellerna.

Däremot ser jag att Air France också har en jorden runt biljett i första klass från Seychellerna. FRTWSKY3 går på drygt 35000 kr + skatter vilket inte alls är illa. Till Seychellerna flyger bl.a. Kenya Airways från Nairobi.

5. Utmaningen är att det är väl bara AF (på B772 och B773) samt Korean av SKYTEAM medlemmar som erbjuder första klass? Jag lägger inte en krona till på AF Premiere, det var ingen bra upplevelse när jag testade detta i 2006.

6. När Qatar Airways har blivit medlem av oneworld år 2014, kan vi kanske använda denna deal. :cool:
    (Qatar Airways flyger mellan Doha(DOH)-Mahé(SEZ) dagligen)

9 personer gillar detta.
  7. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    You're unstoppable :)

8. Jag har en god nyhet och en dålig nyhet.

Goda nyheten är att fr o m 2013-MAR-02 kan man baka in Qatar Airways och SriLankans flygningar i oneworld Global Traveller fare (jorden runt biljett).

Qatar Airways and SriLankan link up to Global Explorer - Oneworld

Dåliga nyheten är att det ser ut som oneworld har tagit bort oneworld RTW fares för utresa från Seychellerna. :(
    Jag kan i alla fall inte hitta oneworld RTW fares på ExpertFlyer.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!