Senaste nytt

Jorden runt för 22.000 i första klass, går det att boka?

Dr. Miles

Expert
Priset är 17.800 SDG (Sudanese Pound) exkl. skatter för AONE3, vilket är ca 25.900 SEK.
Det märkliga är att ExpertFlyer visar bara Air Berlin priser, inte med American, British Airways eller Royal Jordanian.

Tidigare publicerade priser för AONE3 från Sudan var 5.742 USD exkl. skatter (ca 36.700 SEK).
 

Kricka

Medlem
Priset är 17.800 SDG (Sudanese Pound) exkl. skatter för AONE3, vilket är ca 25.900 SEK.
Det märkliga är att ExpertFlyer visar bara Air Berlin priser, inte med American, British Airways eller Royal Jordanian.

Tidigare publicerade priser för AONE3 från Sudan var 5.742 USD exkl. skatter (ca 36.700 SEK).

Antar att man måste köpa och betala biljetten lokalt ? Blir i så fall en tjock bunt med USD 100-sedlar på vägen dit ?
 

Dr. Miles

Expert
Om det är endast hos Air Berlin, antar jag att det inte går att köpa denna biljett för 17.800 SDG då Air Berlin inte har något kontor i Sudan.

Prisinfo: Priset skapades i 2012-FEB-17 och uppdaterades i 2012-APR-01
Routing Details Search: Departing KRT on 13/11/01 for KRT
Fare basis code AONE3
Flying AB

V FARE BASIS BK FARE TRAVEL-TICKET AP MINMAX RTG
1 AONE3 A‡R 3371.00 ---- - -/12M RW01
PASSENGER TYPE-ADT AUTO PRICE-NOT SUPPORTED
FROM-KRT TO-KRT CXR-AB TVL-01NOV13 RULE-3015 RWR2/346
FARE BASIS-AONE3 SPECIAL FARE DIS-E VENDOR-ATP
FARE TYPE-FRW RT-FIRST CLASS AROUND THE WORLD
SDG 17800.00 0311 E01APR12 D-INFINITY FC-AONE3 FN-
SYSTEM DATES - CREATED 17FEB12/0945 EXPIRES INFINITY

PUBLISHED RTG KRT-KRT/AB311 /TAR-RWRG1 EF-01APR12 DIS-INDEF

/ROUND THE WORLD/
SEE RULE CATEGORY 4 FOR ROUTING INFORMATION
.

Restriktion vid försäljning:
SALES RESTRICTIONS

WHEN TRAVEL ORIGINATES IN A COUNTRY FOR WHICH THE SPECIFIC LOCAL CURRENCY FARES IS PUBLISED AND THE TICKET IS SOLD IN ANOTHER COUNTRY THE FARE WILL BE THAT PUBLISHED FOR THE COUNTRY OF ORIGIN CONVERTED TO THE CURRENCY OF THE COUNTRY OF SALE AT THE BANK SELLING RATE.
THE RESULTANT FARE MUST NOT BE LOWER THAN FROM THE COUNTRY OF SALE.
EXCEPTION-
NOT APPLICABLE WHEN BOTH TRAVEL ORIGINATES AND SALES ARE MADE WITHIN EUROPE.

Därför går det inte att köpa denna biljett i Sverige med priset av i Sudan. Om man köper det i Sverige går priset upp till Sveriges prisnivån.
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Nice knowing ya! Sudan är inte ett ställe man vill positionera sig till. Det är ett av få länder i Afrika vi undvek att resa till på mitt förra jobb, ihop med Syrien, Afghanistan, Irak och några till..

Jag värdesätter mitt liv högre så jag skulle nog inte ens fundera på denna deal.

Då var det inte bara jag som var obefogat skeptisk i min oro att börja sin resa där sig dit i början av tråden... :)
Om allt går bra så är det ju lugnt, men om det händer nått som innebär flygstopp så sitter man i klistret.
 

agehall

Medlem
Nu när jag funderar på saken är det dock ett tag sedan man hörde något om Sudan. Det är möjligt att säkerhetsläget förbättrats, men jag är ändå skeptisk.
 

Senator

Moderator
Det var väldigt mysigt sådär 01:30 på natten på Khartoum International Airport (KRT) en vinternatt i januari 2013. Kanske det var för att jag satt tryggt och säkert ombord en LH A340-300 på plats 1A i F-kabinen på väg från ADD till FRA?
 
Toppen