Jobbiga sms från Blue1

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Gnopps, 15 Oktober 2012.

1. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Varje gång jag har flugit med Blue1 kommer det en kvart efter landing sms där jag ombeds betygsätta flygningen. Jag svarar aldrig på dessa å är inte intresserad av att göra det heller.

Varför kommer de till mig, är det jag som anmält mig till att vara med i kundpanel någonstans? Hur kan jag stänga av dem?

Tacksam för hjälp

2. Hm...är inte sådant olagligt? Har iaf precis sett ett dokument som säger att de flesta europeiska länder har lagstiftning mot oombedda SMS från företag, dvs info via SMS får aldrig vara default-inställning i sådana här sammanhang.

Kanske någon jurist vet mer...

3. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här,
    Deletar dem för jag fattar inte vad det finns att betygsätta på 40 minuter kort flight HEL-ARN i economy, när man dessutom slumrat hela vägen.

4. Svara att dom har så bekväma stolar som man slumrar till i dom... ;)

1 person likes this.
  5. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Tidigare fanns det i SMS:et info om hur man kunde sluta fa dessa. Finns det inte mera? Jag svarar snallt pa dem, tar ju kanske 10 sekunder. Sa lange det inte finns seat blocking for EBG, jag inte tilltalas per efternamn sa blir det alltid hogst en 8:a. Finns inte priority boarding etc sa blir det max en 7:a, etc. Jag bryr mig inte vilken fragan ar, skalan ar alltid den samma for mig :)

6. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Nä, ingen avanmälansinfo i smset..

7. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du svarar "STOP" så då sluter de skicka sms till dig. :)

8. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kallar ju annars ARN-HEL-ARN resan som en bussresa. ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!