Jobba som pilot- tips och råd

Diskussion i 'Övrigt' startad av CV, 6 Februari 2014.

1. CV

CV Ny medlem

Hej
    Jag skulle väldigt gärna vilja få tips och råd på hur man efter avslutad pilotutbildning, utan kontakter, kan få in en fot någonstans och faktiskt kunna jobba med sitt drömjobb man strävat så hårt efter. Är det bara Ryanair som gäller eller finns det andra bolag som tar in personal direkt från skolan? Alla tips och råd är välkomna!

2. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej och välkommen till BC.se CV !

Jag har dessvärre inga råd förutom hårt jobb eller tur och tajming när det gäller att skaffa jobb.
    Tror nog du har bättre lycka att fråga på andra forum då de flesta här är mest intresserade av att sitta bak i kabinen med något gott i glasen :)

2 personer gillar detta.
  3. ESSA

ESSA Medlem

Jag frågade min pilot-vän för inte så länge sedan när frågan dök upp från annat håll.
    Han tipsade om polska Wizzair. Vet inget om bolaget själv...

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror tyvärr, precis som henke12, att businessclass.se är fel forum. Vi har visserligen några piloter här, men vi fokuserar mer på att åka med än att köra flygplan...

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flygtorget kanske är ett lämpligare forum för denna typ av frågor.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!