Senaste nytt

Jobba pa taget

Nemo

Medlem
Finns inte wifi och du inte vill använda telefonen kan du skaffa kontantkort mobilt bredband. Exempelvis hallon.se (=tre.se) 149kr/20GB/30dar 4G. Behöver du dongel har tre.se 499:- 4G , 199:- 3G inkl 5GB därefter 299:-/30GB , fast då är det billigare att använda hallon.se när du väl köpt dongeln. Tele2.se har samma priser.
 

anjak

Medlem
Mellan vilka orter skall du resa? Är det lokdraget tåg så finns inte Internet ombord, men om det är tvåvåningstågen så skall det finnas Internet. Hur det är på envånings-motorvagnarna vet jag inte. Men på tvåvåningstågen är det absolut ingen skillnad mellan första och andra klass. förutom klisterlappen på fönstret som visar folk på utsidan att här är första klass :-S
Vad gäller sittplats så är det främst under rusningstrafik på de stora pendlarsträckorna (tex Stockholm-Uppsala, Stockholm-Västerås) som det kan vara lite svårare att hitta en sittplats i andra klass, annars är det väldigt sällan några problem.
OT numera kan man hämta ut en frukostpåse på Pressbyrån om man åker 1a klass på dubbeldäckarna innan 09.00
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag tycker alltid att tåg 1 klass funkar utmärkt att jobba på, dessutom är pristilläget 2 kl -> 1 kl ofta nästan försumbart i Sverige.
Lugn och ro, gott om plats..jag jobbar till och med bra på 1 kl i Öresundstågen, vilket säger en del :)
 

trekker

Medlem
Mellan vilka orter skall du resa? Är det lokdraget tåg så finns inte Internet ombord, men om det är tvåvåningstågen så skall det finnas Internet. Hur det är på envånings-motorvagnarna vet jag inte. Men på tvåvåningstågen är det absolut ingen skillnad mellan första och andra klass. förutom klisterlappen på fönstret som visar folk på utsidan att här är första klass :-S
Vad gäller sittplats så är det främst under rusningstrafik på de stora pendlarsträckorna (tex Stockholm-Uppsala, Stockholm-Västerås) som det kan vara lite svårare att hitta en sittplats i andra klass, annars är det väldigt sällan några problem.
Ska åka från Arlanda upp mot dalarna, ganska säker på att det är gamla blå lok som drar.
 

olo

Medlem
Vad gäller sittplats så är det främst under rusningstrafik på de stora pendlarsträckorna (tex Stockholm-Uppsala, Stockholm-Västerås) som det kan vara lite svårare att hitta en sittplats i andra klass, annars är det väldigt sällan några problem.
Eller om man gör som jag och åker Stockholm - Norrköping samma vecka som Bråvalla-festivalen. En 1 klass biljett har aldrig varit så lönsam. Inte nog med att jag fick sittplats, jag fick syre också.
 

nilsson

Medlem
1:a klass är nästan alltid värd pengarna. Ofta är prisskillnaden väldigt liten (ibland billigare). Vid de tillfällen då 1:a klass är markant dyrare så är det oftast kaos i 2:a klass.
 
Toppen