Senaste nytt

Jobb i Dublin - Vilket flygbolag ska jag välja?

Palazzi

Medlem
Själv hade jag inte bemödat mig att byta allians, och legat kvar med Eurobonus som program. CPH är ändå ganska smidigt - Zürich finns också...

Om USA mestadels betyder New York är det ju behändigt med Uniteds direktlinje

Om du vill positionera dig smidigt i USA kan du testa Westjets nya direktlinje till St. Johns från Dublin. Hittade priser på 1.500kr för 5h flygning - kommer inte över "pölen" på kortare tid :)
 

jsn

Medlem
Dublin har en mycket stor fördel när det gäller resor till USA, man kan göra pre-clearance där :) Betydligt enklare och trevligare att göra detta i Irland än på de stora flygplatserna i USA...
 

Homer

Medlem
Skulle inte routa via LHR vid europaflygningar, BMI LHR-DUB har iaf tidigare flugit från Terminal 1 på LHR, medan övriga flyg går från andra terminaler. Finns inte heller mycket att fördriva tiden med på terminal 1.
.

BA flyttar alla flighter från T1 till T3/T5 allteftersom Star Alliance flyttar från T3 till T2.

Dessutom så börjar de även trafikera DUB - LCY i oktober

Fö så kan man tjäna Avios med Air Lingus
 

Nemo

Medlem
Fö så kan man tjäna Avios med Air Lingus
http://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/collecting-avios/flights
image.jpg
 

fleetheseen

Medlem
Ursäkta att jag inte svarat tidigare, var tvungen att åka till London med kort varsel i jobbet. Hur som helst så har jag, efter att ha läst era svar, kommit fram till att jag helt enkelt sitter på för lite information ännu för att kunna avgöra vilken allians jag ska välja. Detta eftersom jag inte har en aning om hur resemönstret i detta jobb ser ut. Kommer därför göra som några av er redan rekommenderat d.v.s. stanna i Star Alliance tills alla bitar faller på plats.

Tack för er hjälpsamhet! :cool:
 
Toppen