Jacob
Medlem
Me like!!Kan nu inte ANA annonsera NRT-ARN också?
Arlanda är ju en Star Alliance hubb på samma sätt som Helsingfors är en One World hubb, så varför inte?
Me like!!Kan nu inte ANA annonsera NRT-ARN också?
Jag har hört rykten att val av säten JAL Shell Flat NEO på Boeing B787 delvis beror på Koitos skandal.Det tråkiga med JALs 787 är att de använder sig sina JAL Shell Flat NEO stolar. Dvs de kommer vara lie-flat och inte fully flat.
Enligt finska tidningen Helsingin Sanomat kommer Finnair fortsätta med dagliga flygningar Helsingfors-Tokyo även efter JAL dragit igång. Får man tro artikeln kommer dock flygen lyfta ungefär samtidigt från Helsingfors vid 17-tiden, vilket känns lite opraktiskt. Det hade väl i alla fall varit bättre om något flyg lyft på eftermiddagen och något på kvällen för att sprida ut trafiken något.
(Källa: Helsingin Sanomat)
Självklart är det så. Men det finns flera rusher per dag. Flygen till Tokyo skulle tydligen gå vid 17-tiden, Finnair har även en rush vid 23-tiden med flyg till bl.a. Bangkok, Hong Kong och Singapore och bra anslutningar från Skandinavien och Europa. Kunde man inte klämt in det andra Tokyo-planet då istället? Det hade gett mer flexibilitet och gett ett bättre alternativ för folk som ska till Japan och vill hinna med en full arbetsdag hemma först.Problemet är att Helsingfors är inte slutdestination för de flesta passagerare utan JAL räknar med att transportera sina kunder vidare till europeiska destinationer via Finnairs nätverk.
Riktigt kul att få ett japanskt flygbolag till Skandinavien. JAL har jag ännu inte lyckats testa.
Men blir det inte lite konkurrens med Finnair som också flyger Helsingfors-Tokyo?
Inte om du frågar SAS :-DInte för att märka ord, men Finland ligger inte i Skandinavien. Däremot i Norden!
Haha! Det gick av bara farten.Inte för att märka ord, men Finland ligger inte i Skandinavien. Däremot i Norden!