Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Ricci

Medlem
Plötsligt händer det!

På kvällens SK1408 Köpenhamn-Arlanda serverades följande. Alternativet var en ordinarie polarrulle med ost. Någon annan fresh bite diskuterades inte...

38a6b64c48e0f4822469d7f457f0bf85.jpg
Lyckost!!!:):)
 

mha321

Medlem
Aldrig försäljning på CPH-GOT.
Intressant, SK1444 är en JetTime tur. Och där lastades inte polarrullarna tidigare pga litet galley. Så nu kan vi slå hål på den myten.

SK1444 går vid 17, så kan det vara catering kvar ombord från tidigare flygning..?

Andra polarrullsobservationer från kortlinjer?

Tisdagens 1444 blev speciell. Byte till CRJ900 när jag var på metro på väg ut till flygplatsen. Ingen vagn alls - inte ens vatten fanns att tillgå, endast kaffe och te.

Men det var troligen inte en planerad runda så det får väl läggas in under rubriken "shit happens".
 

KalleSus

Medlem
Plötsligt händer det!

På kvällens SK1408 Köpenhamn-Arlanda serverades följande. Alternativet var en ordinarie polarrulle med ost. Någon annan fresh bite diskuterades inte...

Samma sak gällde i går på SK882, Oslo - Stockholm. Polarrullarna var prydligt uppradade på vagnen, till allmän beskådan. Frågan som ställdes, på klingande norska, var om man ville ost eller salami. Inget tal om Freshbites...

Synd bara att jag satt och längtade efter en freshbite, för att slippa de torra och söta rullarna....
 

mha321

Medlem
Samma sak gällde i går på SK882, Oslo - Stockholm. Polarrullarna var prydligt uppradade på vagnen, till allmän beskådan. Frågan som ställdes, på klingande norska, var om man ville ost eller salami. Inget tal om Freshbites...

Synd bara att jag satt och längtade efter en freshbite, för att slippa de torra och söta rullarna....
Du missade halva poängen vilket var att det var en klassisk renklämma och inte vanliga polarrullarna :)

SK882 är väl en eftermiddagsflight när det ska vara polarrulle och inte bite?
 

KalleSus

Medlem
Jo, jag såg det - så
Du missade halva poängen vilket var att det var en klassisk renklämma och inte vanliga polarrullarna :)

SK882 är väl en eftermiddagsflight när det ska vara polarrulle och inte bite?

Jo, jag såg att det var en renklämma - så beklagar citatet... :)

Annars är/var väl regeln att från 16.00 gäller bites? SK882 avgår 16.00 - och borde alltså servera fresh bites.
I torsdags flög jag 407, med avgång 16.10 och då delades, utan prut, enbart fresh bites ut (dansk besättning).
Jag hörde heller ingen efterfråga någon polarrulle.
Det var en mycket välsmakande skapelse med chorizo på rågbröd, quinoa samt nån form av majonnäs.
Passade bra till en Mikkeler.
 

mha321

Medlem
Jo, jag såg det - så


Jo, jag såg att det var en renklämma - så beklagar citatet... :)

Annars är/var väl regeln att från 16.00 gäller bites? SK882 avgår 16.00 - och borde alltså servera fresh bites.
Ah, jag hade fått för mig att det var från 17. My bad.

I torsdags flög jag 407, med avgång 16.10 och då delades, utan prut, enbart fresh bites ut (dansk besättning).
Jag hörde heller ingen efterfråga någon polarrulle.
Sade de något i utropet om att det fanns polarrulle, eller bara det vanliga "om du åker i plus får du en freshbite, och om du åker i go kan du köpa vad du vill"? De gör ju ofta utropet på ett sätt som gör det tydligt att du inte har något val alls -- varken vad gäller polarrulle eller om du bara villa nötter eller något sådant istället, så framgår det inte att du kan få det i plus förrän efter att du frågar. Och vi vet ju hur många skandinaver som skulle fråga om en sådan sak :)

Det var en mycket välsmakande skapelse med chorizo på rågbröd, quinoa samt nån form av majonnäs.
Passade bra till en Mikkeler.
Ja, det finns ju några enstaka freshbite som är goda. Det där är en av dem :)
 

KalleSus

Medlem
Sade de något i utropet om att det fanns polarrulle, eller bara det vanliga "om du åker i plus får du en freshbite, och om du åker i go kan du köpa vad du vill"? De gör ju ofta utropet på ett sätt som gör det tydligt att du inte har något val alls -- varken vad gäller polarrulle eller om du bara villa nötter eller något sådant istället, så framgår det inte att du kan få det i plus förrän efter att du frågar. Och vi vet ju hur många skandinaver som skulle fråga om en sådan sak :)

Jag vill minnas att det sas att det skulle serveras snacks med valfria kalla drycker - och att det i Go gick att köpa det som fanns i broschyren...
Och snacks kan ju tolkas lite hur som helst.
 

Agö

Medlem
Annars är/var väl regeln att från 16.00 gäller bites? SK882 avgår 16.00 - och borde alltså servera fresh bites.
Ett sådant där klassiskt gränsfall. Rullen serveras väl åtminstone från 09:01. På avgångar kl. 09:00 får jag alltid frukost. Kan det vara så att fresh bite gäller från 16:01? Ser att det står 15:59 i någon post.
 
Toppen