Senaste nytt

Jakten på polarrullen

KalleSus

Medlem
Som TS måste jag självklart ge mig på att besvara detta.

Till att börja med: om man inte är någon större tunnbrödsfantast har jag full förståelse för att rullen inte väcker så starka känslor. Däremot tycker jag att du själv ger förklaringen till min (och andras) uppskattning: förutsägbarhet! Man vet vad man får! Det är inte någon lyxmåltid, men det är enligt mig bättre än det mesta som serveras i SAS Plus.

Jag kan mycket väl förstå att rullen uppskattas om meningen med måltiden är att allt ska vara förutsägbart.
Det är kanske där min åsikt skiljer sig från så många andras här. Jag tycker nämligen att meningen med en god måltid är överraskningen och den oväntade kombinationen - det är ju detta som får en god måltid att lysa - till skillnad från den förutsägbara lunchen i personalmatsalen.
Att alltid bara leta efter det bekanta och igenkännbara leder ju ingenvart.
Och mackor med ost och skinka har vi ju sett otaliga varianter på - det kan vara gott, men i det utförande som rullen serverades på, känns just den varianten osedvanligt torftig. Bröd - matfett - pålägg... Var finns de fräscha grönsakerna som skulle kunna sätta piff på anrättningen?
 
Har SAS ändrat inställning på sistone eller har jag bara haft tur?

Igår lyckades jag byta ut fresh biten mot polarrulle både mellan OSL-ARN och ARN-GOT. På första flighten fick jag till och med ett leende av pursern. På andra flighten hörde jag crew säga att de inte kunde sälja några rullar i Go eftersom så många i Plus bytt ut fresh biten.
 

jerixon

Medlem
Inga problem mellan Köpenhamn och Stockholm förra veckan heller :)
Flera i Plus gjorde det utan klagomål
Har SAS ändrat inställning på sistone eller har jag bara haft tur?

Igår lyckades jag byta ut fresh biten mot polarrulle både mellan OSL-ARN och ARN-GOT. På första flighten fick jag till och med ett leende av pursern. På andra flighten hörde jag crew säga att de inte kunde sälja några rullar i Go eftersom så många i Plus bytt ut fresh biten.
 

olo

Medlem
Hej på er! Måste få fråga - är det många härifrån som hör av sig till bolaget med åsikter om FB? De är enligt ansvariga SUPERPOPULÄRA(!!!!) o_O
Ja, vem är det? ;)
Jag tyckte Fresh bite var en klockrent koncept när det introducerades, men som vanligt så tröttnar man på det - då SAS helt missar vikten av variation. Jag tror att polarrullens styrka är att när det gäller smörgåsar efterfrågas inte samma varation. Jämför med att många samma sak till frukost varje dag, men äter olika mat till lunch.
 

Once56

Medlem
Finns ju inte på kartan att FB är SUPERPOPULÄR. Flyger Lla-Arn-Lla på veckobasis och min bedömning är att åtta av tio tackar nej. Efterfrågar polarrulle istället, ibland går det bra, ibland ska dessa säljas i Go. Är det inte sagt att Plus får välja från sortimentet?
 

Layzedad

Medlem
Finns ju inte på kartan att FB är SUPERPOPULÄR. Flyger Lla-Arn-Lla på veckobasis och min bedömning är att åtta av tio tackar nej. Efterfrågar polarrulle istället, ibland går det bra, ibland ska dessa säljas i Go. Är det inte sagt att Plus får välja från sortimentet?
Bara att klaga till customer care om du inte får rulle, det gav mig 300 kr
 

crown

Medlem
upload_2016-11-30_9-33-29.png

Jag fick precis en undersökning från SAS. Denna frågan var nog den enklaste att svara på! =)
 
Toppen