Senaste nytt

Jag vill varna för Priority Pass

Nöjd med ditt Priority Pass?


  • Total voters
    129

mozartfan

Ny medlem
Det "stora kortet" där allt ingår med PP är toppenbra, men man måste veta innan vad som ingår och inte, och vilka lounger man har tillgång till, men jag kan rekommendera mitt kort, även fast det inte alltid är de bästa loungerna man får använda, men dessa är gott nog för min del.
 

jumbooze

Medlem
Priority Pass, stor varning!!!!

Jag har PP via eurocard plat och använde PP i cph senaste månaden och nu kostar det att använda PP i servisair 30usd :( men använder man eurocard plat så kan man gästa en gratis... Liten varning.
 

Henry

Medlem
Har aldrig haft problem med mitt PP via SHB Platinum. Har gästat en gång, men det skedde aldrig någon debitering - lucky me!
 

micke

Medlem
Menar du att du måste betala för att använda loungen för dig själv trots att du har Eurocard Platinum? Tidigare har jag aldrig blivit debiterad för detta. Hoppas inte att de bytt policy.
 

micke

Medlem
Jo, men tidigare har de också tagit kostnaden för loungebesöket. Antar att det blir billigare för dem så än att betala den dyrare varianten direkt.
 

Stefan62

Medlem
Ok - jag har just skaffat Amex Platinum för att det är fria besök och dessutom ett extra PP.

Har jag gjort ett misstag?

När jag kollade runt lite så är det bara Amex och SHB som erbjuder PP på högsta nivån, men praxisen kan ju variera.
 

vicce

Medlem
Jag har PP via eurocard plat och använde PP i cph senaste månaden och nu kostar det att använda PP i servisair 30usd :( men använder man eurocard plat så kan man gästa en gratis... Liten varning.

Står inget på Eurocards hemsida att det kostar något? Det står däremot att det kostar 30 USD för medföljande gäst, vilket det gjort tidigare. Har också Eurocard Platinum, och har inte fått betala något innan?
 

jumbooze

Medlem
Jag har använt PP på Servisair lounge CPH ett flertal gånger men denna senaste gången tog de betalt utan att man sa något i loungen.
Hädanefter kommer jag använda mitt Eurocard plat som ger gratis entry fortfarande.
Och sedan får man ju dubbelkolla om det kostar något innan man använder PP.
Läxan kostade 30 USD som sagt.
 

jumbooze

Medlem
Står inget på Eurocards hemsida att det kostar något? Det står däremot att det kostar 30 USD för medföljande gäst, vilket det gjort tidigare. Har också Eurocard Platinum, och har inte fått betala något innan?

Enligt loungedragon i Servisair/CPH så skall eurocard plat ha gratis gäst och jag gästade en kollega och det drogs inget än iaf.
 
Toppen