Senaste nytt

Jag vill varna för Priority Pass

Nöjd med ditt Priority Pass?


  • Total voters
    129

Alx

Medlem
@Bamsefar: Det råkar inte vara så att du av misstag använt det Priority Pass kort som du fått genom Amex EFTER det att du hade sagt upp Amex kortet? Det gäller att komma ihåg vilket kort som är uppsagt och vilket som gäller nu. Kommer man med ett uppsagt kort kostar det såklart pengar att gå in i loungerna.
 

Najk

Medlem
Jag har aldrig haft något problem med loungebesök via Priority Pass, varken i Norden eller USA. Det måste vara något som strular, ring Priority Pass och försök reda upp det.
 

Bamsefar

Medlem
Pastrik Oberg: Visst får du tycka att jag har fel, men det tycker inte jag. Jag har bevis för det jag skriver ovan.

Alx: Nix, det var först när AmEx sa upp Priority Pass som man hittade på den senaste kostanden. Och man har fortfarande inte bevisat hur den uppkommit trots att jag frågat. De vill bara att ett CC att debitera på.

Det är upp till var och en att avgöra om man vill eller inte vill använda Priority Pass. Min rekommendation kvarstår: Det är ett rent skitkort !
 

jumbooze

Medlem
Hej,

Det finns olika typer av PP. För den enklaste varianten är besöken inte kostnadsfria. För innehavare av AmEx Platinum, SHB Platinum och Eurocard Platinum så bör samtliga besök för kortinnehavaren vara avgiftsfria, dvs man åtnjuter ett fullvärdigt PP-medlemskap.

Jag har Eurocard Platinum/Priority Pass och för mig har det inte kostat någonting att använda Lounge, varken i USA eller på ARN/Menzies. Jag använder det mest på CPH om jag har gäst eftersom då kan man gå in en på Eurocard Platinum och en på Priority Pass :D Och en tredje med Diners innan de sabbade allt...
 

Moco

Medlem
Jag vet inte om jag uttryckte mig klumpigt, men det PP-medlemskap som kommer med de tidigare nämnda korten motsvarar den högsta nivån inom PP. Man behöver alltså inte betala för ett besök i någon av loungerna. I fallet med AmEx och om man som kortinnehavare avslutar sitt kortmedlemskap hos AmEx så tappar man ju samtidigt rätten till att besöka loungerna kostnadsfritt. Å andra sidan återbetalar AmEx medlemsårets innestående kortavgift. Har man alltså sagt upp sitt AmEx, men besöker en PP-lounge med ett PP-kort som kommit genom AmEx, får man betala. Det finns dessvärre inget som är gratis. Är man osäker så kan man ringa till banken/kortutgivaren och fråga vilken typ av PP-medlemskap man fått :)

De olika typerna av medlemskap finns att beskåda på Priority Pass hemsida: https://www.prioritypass.com/
 
Jag lägger till en omröstning i tråden för att få en helhetsbild över nöjda/missnöjda Priority Pass medlemmar. Det låter som att Bamsefar har råkat ut för exakt det som Moco ovan nämner - en nergradering av Priority Pass nivån. Mitt Priority Pass som inkluderas med Handelsbanken Platinum har fungerat smärtfritt och kostnadsfritt så här långt även om jag sällan använder det (flyger nästan bara med flygbolagsstatus).
 

Bamsefar

Medlem
Alltså, kostnaden är från oktober och jag sa upp kortet i december. Således skulle jag ej blivit debiterad något för besöket, eller besöken.
For the record, jag har Handelsbanken Platinum och Priority Pass (högsta nivån). Tror någon att jag vågar ens använde detta kort....?
 

Carlsson

Ny medlem
Mitt Priority Pass genom Danske Banks corporate gold fungerar utan problem. Använder det väldigt mycket eftersom jag bara lyckas komma upp till silver på star alliance och sky team...
 

Bamsefar

Medlem
Update: Det har efter mycket om och men visat sig att någon registrerat en gäst på mig, men det satt långt in för dom att erkänna.

Gästen är troligen min fru, som hade eget PriorityPass och eget AmEx Platinum, vid tillfället.

Men dessvärre vägrar PriorityPass att ändra på deras egna felaktiga registrering, för till saken hör att min fru gick först, och då drogs kortet - den registreringen och efterföljande underskrift är nu borta !

Och båda registreringarna ligger nu på mig, som jag + en gäst. Och det gjordes först efter att jag sagt upp korten !!!!

Ni må gilla Priority Pass, det gör inte jag.

Kommer ALDRIG NÅGONSIN att vilja ens ta i dom med tång efter detta skräckexempel på felaktig kundhantering.
 
Toppen