Senaste nytt

Jag vill flyga med Airbus 380 i Business class, vilket flygbolag och vilken rutt?

ryds

Medlem
Hjälp
Försöker planera min 40-års resa i höst och skulle gärna vilja flyga Airbus 380. Businessclass . :confused:

Avfärd 26 sep till ARN-MIA
Ska åka på kryssning med Oasis of the sea den 28 sep.

05 oktober flyg från Miami / fort lauderdale till LAX

11-12 oktober LAX-ARN

Några tips ?:rolleyes:
 

Traveller

Medlem
Om du vill åka A380 i business så skall du välja ett bolag som har en liten sådan avdelning. En del av finessen med Business är ju känslan av exklusivitet, att det liksom bara är några av "oss" som åker där med bättre och lite exklusivare service. Om du till exempel åker med Lufthansa så är i princip hela övervåningen (utom allra längst fram) en enda stor businessavdelning. Inte alls roligt, total avsaknad av det exklusiva och cosy som man vill ha. Fundera över detta tycker jag och se till att åk med en businessclass set up som ger mer den känslan.
 

Paby

Medlem
+1 för Travellers inlägg! Just Lufthansas 380-layout känns som löpande-band-Business-Class utan känslan av något exklusivt. Du verkar vara väldigt bestämd på att det är 380 som gäller men annars vill jag rekommendera LHs nya 747-8 på övervåningen. 24 säten i en minikabin som man inte behöver lämna på hela flygningen - helt annan känsla än 380 i min mening!
 

CXFlyer

Ny medlem
LH Business Class setene ikke bra . Men er du heldig kan du få de nye business setene til AF ... fløy nettopp med Cathay HKG-LHR med nye business setene som AF vil få senere .. supert !
 

agehall

Medlem
Visst har LH stor businessclassavdelning på upper deck, men jag kan inte direkt säga att någon annan är bättre. AF har ju unge fär halva upper deck och bakre delen är PV och economy.

Jag kan heller inte påstå att LHs hårda produkt är vässentligt sämmre (dock inte heller bättre) än AF. Det är same same imho.

Ska man till USA från europa och vill flyga A380 så har man väl inte så mycket att välja på, så jag skulle nog säga att det är det som passar bäst som är mest lämpligt.

Dock tror jag att Paby's förslag om 747-8 kan vara ett bra alternativ. Visserligen inte A380, men ändå...
 
Toppen