Senaste nytt

Jag skall åka på charter...

Du hittar två flygstolar till Mallis med kort varael med Ving för 899 kr och ber att det ska gå bra....

Vad menar du?
Att du är rädd att flyga med Ving?
Skäms du att bokat en flygstol på en charterflygning?
Känns det jobbigt att du har en Rimowaväska?
Dela stolsrad med en medmänniska i 3 timmar?
Inte kunna checka in massa bagage med Sangria från Peppes Bodega på hemresan?

Fattar inte, det här forumet innehåller mer och mer elitism och visar upp bilden att jag är mycket finare och viktigare än de andra.
Vi och dom.
Skärpning!

Var glad istället att du hittat ett fantastiskt pris och får åka iväg med din fru på semester
ENIG
Varför om du inte ville åka charter köpte du inte SAS PLUS till PMI om det nu skulle vara så hemskt att åka CHARTER !
 

Ozz

Medlem
ENIG
Varför om du inte ville åka charter köpte du inte SAS PLUS till PMI om det nu skulle vara så hemskt att åka CHARTER !
Som jag försökte få fram i detta inlägg så försökte jag skriva ett roande inlägg med en något skämtsam och ironiskt ton.
Jag är ledsen att jag inte uttryckte mig tydligt nog, eller du kanske inte har läst alla inläggen i tråden?
 
Sådär, då är man ännu en gång på svensk mark efter att ha lämnat flygplatsen som gud glömde mitt ute i Grekland någonstans. Att vid incheckningen trängas med 150 andra i en icke luftkonditionerad sal var inte helt optimalt. Inte heller att salen efter säkerhetskontrollen också saknade air condition. Däremot så slog det mig ännu en gång hur luftigt det var på bagagehyllorna, trots taxfree-sprit och solhattar. Är det månne affärsresenärerna som tar med sig alldeles för mycket handbagage?

En av de gladaste SAS-besättningar jag har råkat ut för, möjligtvis för att de ville kränga så mycket saker som möjligt. Släckte ner kabinen när det var 20 minuter kvar, innan dess hade det varit diverse utrop om mat, dryck, taxfree etc. Skönt att mina barn kan sova i de allra flesta (bullriga) miljöer.

Det bästa med flygningen? Att boarding skedde genom att vi gick ut från salen och sen som ett dagisbarnståg fram till flygplanet några hundra meter därifrån. Min 4,5-åriga son stirrade fascinerat på 320:en som stod och väntade på oss.

Det näst bästa? Att nämnda son får lära sig hur det är att flyga "på riktigt". På vägen ut till flygplatsen frågar han "pappa, skall vi äta i loungen". Det blev ett bryskt uppvaknade för honom att behöva köa och ingen lounge. Som belöning tänkte jag ta honom till den 7:e bästa restaurangen i världen i oktober, vad vore livet utan kontraster?
 

Johanna

Medlem
Däremot så slog det mig ännu en gång hur luftigt det var på bagagehyllorna, trots taxfree-sprit och solhattar. Är det månne affärsresenärerna som tar med sig alldeles för mycket handbagage?
Men är det inte så att så många som möjligt vill slippa incheckning på reguljärflyg? På charter har alla med sig packning för minst en vecka och ckeckar in?
 

Johanna

Medlem
Du får det att låta som att man inte kan vara borta en vecka med enbart handbagage... :)
Nu pratar jag om gemene man och att min fördom säger att det ofta är barnfamiljer som reser. Sen vill jag gärna när jag åker dit det är sol ha med mig krämer som inte gör det lämpligt att köra som handbagage. Annars kan jag vara en hejare på att packa lite och lätt. Men har många gånger sett det motsatta.
 
A

Aurora

Guest
Hvordan har det vært med klapping ombord? Jeg har nå vært på chartertur 3 gang:

Novair A321: Max 3-4 stk klappet. Oslo-Chania. Stor andel godt voksne uten barn.
SAS B737-800: Ingen klapping. Arlanda-Santorini. Stor andel godt voksne uten barn.
Aeagan A320: Halve flyet klappet. Arlanda-Chania. En god del barnefamilier.

Jeg blir alltid like "himmelfallen" når klappingen bryter ut, og ikke minst FLÆVV. Grøss :D
 

toer00

Medlem
Jag forstar faktist inte poangen med detta forum om vi inte far diskutera resor i hogre klasser eller battre status. Kanske skulle starta ett forum dar vi diskuterar resande i economy utan status, fa se hur manga som kommer ansluta till det. Sjalv tycker jag det ar enormt kul att lasa nar andra reser i first aven om jag sjalv adrig gjort det.

Det finns ju hur många forum på Internets om helst som handlar om att flyga så billigt som möjligt dvs. ekonomiklass. För oss som av olika anledningar prioriterar att åka i högre klasser varför får inte vi ha ett forum utan att vi kallas "elitistiska"... o_O. Luktar lite jante... ?? ;)
 

Alexander P

Medlem
Charter har jag flugit några gånger under åren:

2009

ARN-LCA-ARN
Thomas Cook Airlines Scandinavia Airbus A330-343

2011

ARN-PMI-ARN
Thomas Cook Airlines Scandinavia
Airbus A330-343

2012

ARN-PMI-ARN
Thomas Cook Airlines Scandinavia
Airbus A330-343

2013

ARN-PMI-ARN
Thomas Cook Airlines Scandinavia
Airbus A330-343

2014

ARN-PMI-ARN
Thomas Cook Airlines Scandinavia
Airbus A330-343

2015

ARN-LCA-ARN
SAS
Boeing B737-800

ARN-PMI-ARN
Thomas Cook Airlines Scandinavia
Airbus A330-343
 
Toppen