Senaste nytt

Jag ska flyga ihop ett Eurbonus Guld

Jag flyger i SAS Go för det blir billigare än att flyga plus och flyga ihop poäng.
Du vill flyga ihop du guld för att du vill ha fasttrack och lounge men du vill inte betala för plus. Så för att slippa betala för plus för att få lounge access osv de (få?) gånger du flyger har du tänkt flyga ihop ett EBG för runt 60000? Det är ju inte ekonomiskt försvarsbart att göra så.
 
Varför?
Bara för att. Skämt åsido. Jag älskar att flyga och sedan för att min sambo och jag behöver detta då vi önskar fast track utan att behöva boka PLUS. Vi reser mycket till Sverige men många gånger får vi stressa på Arlanda som två påtända ekorrar och med ett EBG slipper vi detta hoppas jag då vi kan nyttja fast track.
Du har just nu 10 resor med SAS på 10 månader. Om du skall spendera 60000 för att på 10 resor få fast track så förlorar du en massa pengar jämfört med att istället boka plus de 10 gånger du flyger till Sverige.

Som folk nämnt så är det inte heller säkert plus är dyrare alla gånger. Å andra sidan, säg att plus i snitt är 1000 kr dyrare än go så kan du och din flickvän flyga 30 resor, dvs 3 gånger så mycket jämfört med vad du flugit med SAS i år, för de 60000 du nu vill betala för ett EBG.
 

Dr. Miles

Expert
Vem annars kan säga att man inte har råd att flyga i SAS Plus men är beredd att betala mellan 16000-18000 (antagligen i kronor) per månad?

Jag hade full förståelse om det handlade om totalbudgeten som var mellan 16000-18000 kronor, men inte per månad.
 

DanielKif

Medlem
Är det för övrigt någon som känner eller hört talas om någon som nått guld på segment? Silver kan vara lättare att nå på segment, men guld?
 

Börnen

Medlem
Jag är också inne på ditt spår.
Inget av det någon säger går in så låt honom vara.

Är det för övrigt någon som känner eller hört talas om någon som nått guld på segment? Silver kan vara lättare att nå på segment, men guld?

Jag fick mitt Diamond på segment :)
96 leg i perioden, går bra om man reser mycket intraskandinavien
 
Är det för övrigt någon som känner eller hört talas om någon som nått guld på segment? Silver kan vara lättare att nå på segment, men guld?
Jag har också flugit in mitt guld på segment i Europa. Fortfarande student så inga jobbresor men ungdomsbiljetter tillsammans med bra planering av resor resulterade i 42 legs, körde därefter en segment run för att flyga in de 3 sista. :)
 
Toppen