Jag saknas 5000 poäng för att behålla guld.

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Thomas_Malmö, 9 April 2016.

  1. Thomas_Malmö

    Thomas_Malmö Medlem

    Hej,

    Idag har jag 40010 poäng på mitt Eurobonus. Jag har följande resor bokade.

    SAS: CPH - ARN biljettklass: SAS Go
    SAS: ARN - CPH biljettklass: SAS Go
    SAS: CPH - DUS biljettklass: SAS Go
    Lufthansa: DUS - FRA biljettklass: W
    Lufthansa: FRA - CPH biljettklass: W

    Min period tar slut 30e juni och jag vill flyga in de saknade poängen. Jag har ingen möjlighet att göra en weekend eller liknande utan behöver göra en MR på en dag. Det som dock är bra är att jag kan resa vilken dag som helst efter den 22e april...

    Vad säger proffsen? Hur gör jag detta på billigast sätt?
     
  2. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Vänta till torsdag och se om det kommer någon NOW OR NEVER kampanj i plus.
    Vill påpeka att jag inte är något proffs.
     
  3. Meazza

    Meazza Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Optiontown känns rätt givet för SAS-flighterna.
     
  4. peng

    peng Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    En resa i Plus till någonstans i Europa borde räcka. Du borde redan ha 40010 + 310 + 310 + 630 + 250 + 250 = 41770 poäng säkrade (om du är EBG).

    T ex Köpenhamn - Hamburg - Köpenhamn måndagen den 9:e, SK1647 12.10-13.00, hem SK1648, 13.30-14.20. Pris 1981 SEK.

    Och sedan invänta Now or Never och se om de har bättre priser i Plus...
     
  5. Jakob Österberg

    Jakob Österberg Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur var det med Lufthansas budgivning, fick man poäng där för den högre klassen?
     
  6. Jag gör två antaganden,
    1. Du är inte EBG/EBD/EBP
    2. Du har bokat billiga GO (U,K,L,T,O,V, eller G)

    Som @Meazza säger, Optiontown känns givet. Majoriteten av alla OT går igenom på intra-europa.

    Om du väljer att Optiontowna 2/3 av dina SAS-flighter så bör du kunna skrapa ihop poängen utan att behöva flyga mer, då din poängintjäning ändras från 500 -> 2000 poäng på respektive OT-sträcka.

    Det betyder isf 40010p + 2000(OT) + 2000(OT) + 500 + 250 + 250 = 45 010

    Ska tilläggas att OT, per sträcka, kostar i runda slängar €35 - €60.
     
  7. David

    David Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    OT inom 'the nordic countries' ger väl bara 1000 poäng, och resten av Europa 2000 poäng?

    Dvs även om alla tre SAS-flighterna får OT godkänt saknas det poäng - om antagandet om ej EBG/EBD/EBP är korrekt.

    Däremot räcker det med en inrikes t/r för att kamma hem de sista poängen.
     
    011430121 och flum gillar detta.
  8. Helt rätt. Läste sista flighten CPH-DUS och var sedan lite snabb i tankarna där.

    Då räcker inte OT alls. Utan det måste vara någon flight till, som du säger!
     
  9. Jakob Österberg

    Jakob Österberg Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Rubriken säger att han vill behålla guld, så vi kan nog anta att han har EBG :)
     
    011430121 och David gillar detta.
  10. David

    David Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Väl uppmärksammat. Då räcker alltså OT på de tre SAS-flighterna för att komma i mål, förutsatt att de går igenom alltså.
     
    Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×