Senaste nytt

Jag söker reserapport från Qatar Airways Economy Class

Jag flyger ARN-DOH-DXB i juni i economy och har en timmes connection i Doha. Kan någon bekräfta om alla economy-passagerare kliver av genom bakre dörren? Då jag nu sitter på rad 11 (näst längst fram i EC-kabinen) så undrar jag om jag kanske borde byta till en plats långt bak för att inte riskera missa min transfer?
Dementerar. Alla gånger jag flugit har det varit avstigning genom båda dörrarna, främre dörren givetvis efter att business stigit av. Men som sittandes längst fram i economy borde du komma av snabbt och med en av de absolut första bussarna som ger sig av från plattan.
 

Vaniljvodka

Medlem
Dementerar. Alla gånger jag flugit har det varit avstigning genom båda dörrarna, främre dörren givetvis efter att business stigit av. Men som sittandes längst fram i economy borde du komma av snabbt och med en av de absolut första bussarna som ger sig av från plattan.

Tack för info! Det var ju bra. Hade dock läst det på så många ställen (inte här) att jag trodde det var kutym. De som haft det så vittnar om att främre dörren bara användes för business-passagerare.
 
så man får inte amenety kit från stockholm till doha denna flyg som går runt kl: 10?
man får bara en filt o kudde inget mer!!

Har flygplanet ett stort rött kors på på sig? Heter planet red cross airlines? :) Du får inte behålla filten eller kudden heller, dessa lämnar du tillbaka oftast i samband med att planet ska landa. Det är väl ingen rättighet att få ett kit, hehe. Men du kan be om att få öronproppar eller något tillbehör som hjälper dig att få en mer bekväm resa.

Qatar's resa från STO till DOH är ingen prioriterad linje, det är sällan det finns first(first finns OM det ska flygas med en högt uppsatt diplomat eller någon högt uppsatt från QA, men väldigt sällan.) men alltid business. Resan i sig tycker jag inte är något märkvärdigt, du får en varm handduk och en karamell ibland. Du får en lunch eller middag, samt en liten pirog vid landning. Det är en helt ok resa, inget jag hurrar över.

Första gången jag åkte så var det en lustig doft runt min plats under hela flygresan, fjärrkontrollen var extremt flottig och snuskig att röra vid, personalen var väldigt otrevliga och snäste när man behövde fråga om något.

Däremot, åker du från Heathrow till Doha så får du nog en upplevelse, oftast top notch flygplan, allt är perfekt och bra. Samma upplevelse får du från Paris med.

Vänlig hälsning
 
Toppen