Senaste nytt

Jag = Omedveten resenär

Jonas C

Medlem
Bara att gratulera de som klarar av att sova i ekonomi klass, det sparar ni massor av pengar på.

Lite OT varning, men att sova på vandrarhem sparar man också massvis med pengar på. Smärtan av en long haul i economy och en natt på vandrarhem är ganska likvärdig skulle jag säga. Man känner sig kass dagen efter i båda fallen.
 

Homer

Medlem
Lite OT varning, men att sova på vandrarhem sparar man också massvis med pengar på. Smärtan av en long haul i economy och en natt på vandrarhem är ganska likvärdig skulle jag säga. Man känner sig kass dagen efter i båda fallen.

På vandrarhem får man en helt flat horisontell bädd, det är mer än vad man får från en del
flygbolag i businessclass, trots att man betalar 20.000kr.
 

Secutor

Medlem
Jag brukar inte heller ha några problem att somna, men i ekonomi på längre sträckor är en uppblåsbar nackkudde ett måste, annars har jag garanterat nackspärr när jag vaknar.
 

zanga

Medlem
Har lätt att somna antar jag. Brukar alltid försöka sova. Huvudet mot fönstersidan, eller huvudet bakåt och armarna i kors... Skiter oftast i de små mackorna eller dricka osv, är det ingen ritkig måltid vill jag inte bli störd ;)

Har däckat rätt gott några gånger med huvudet lutat framåt och man nästan okontrollerat långsamt lutar huvudet mer och mer framåt tills man är halvvägs i sin egen famn och bara slumrar iväg helt och hållet efter man varit vaken för länge och inte sovit osv.

Har även sovit (-> jet lag + vaken för länge + ingen sömn) i non-schengen delen på CPH på de blåa bänkarna direkt efter passkontrollen!
Rocken som kudde och så är man good to go... inte så jävla fräscha och bekväma men det skiter man i den stunden :D
 
Last edited:

Immelman

Medlem
Jag har svårt att sova på flyget öht, men på senare tid har jag börjat slumra till efter landning, under taxi till gate. Inte med flit utan för att jag bara blir toktrött. Lite som när barnen sitter i bilen. Zzzz.
 
Jag brukar lyckas att somna i kanske 4-5 timmar om jag flyger 8-10 timmar. Brukar hålla mig lugn med alkohol, men tar ett sömnhormon som håller mig däckad några timmar...
 

Dr. Miles

Expert
Jag återupplivar gamla tråden.

När det gäller sömn ombord, varierar det beroende på flygtid och var jag sitter.
På fönsterplats på en long haul är det relativt lätt att sova men i mittensäte är det svårare.
Det var också svårt att sova på korta flygningar som Hamburg-Köpenhamn med ATR-72...
 
Last edited:
Toppen