Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Kimmen00

Medlem
Drottning Silvia CDG-ARN med SAS i våras, hon på 1A, jag på 1D. Säpo på 1C och 2D. Det som förvånade mig var att cabin crew i så gott som alla utrop inledde med ”Ers majestät, mina damer och herrar...”. Skulle ha trott att hon (och Säpo) ville hålla en så låg profil som möjligt, men här blev det ju tvärtom, full uppmärksamhet. Är det nån slags policy hos SAS att göra så här, eller var det ett initiativ av crew på just den här flygningen? Och litet fånigt blev det ändå till slut, ”Ers M, mina D och H, nu kommer kommer vi ut i kabinen med vår försäljningsvagn...”. För övrigt åt hon lite ur kuben och ägnade sig sen åt sin mobil. Vem vet, hon kanske spelade nåt spel?

Denna gång väldigt låg profil. Satt tyst lite ihopkurad mot fönstret. Ingen ropade ut ngt. De förklarade ju inte ens varför folk ej fick sitta på rad 2..
 

Once56

Medlem
Blev uppropad före boarding på väg till LHR från ARN för ett tag sedan. Gick fram till disken och blev tillfrågad om det var ok att byta plats för ”kungaparet” skulle med. Mannen och jag hade 1E och F och de ville flytta oss till rad 3. När vi boardade hade vi dock fått behålla våra platser, men en adjutant hade blivit placerad på 1D. Kungaparet visade sig vara Harald och Sonja från Norge och de satt på 1A och C. Harald sov sig igenom resan, Sonja åt en kub och löste korsord. Adjutanten bredvid mig nobbade maten och när jag frågade om han inte var hungrig sa han att han inte fick äta när han ”var i tjänst”. Stackare? Eller kubratare
 

sbbn017

Medlem
Alex & Sigge ARN-MMX i torsdags 13:30, dom hade lyxat till det med varsin biljett i plus. Jag har aldrig lyssnat på deras podcast och jag läser inte Aftonbladet men av någon konstig anledning så kände jag ändå igen dom.
 
Toppen