Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

fcx

Medlem
När jag flög med drottningen så var det ATR från Hamburg till Köpenhamn. Där var inte snack om någon seatblock. Hon satt inklämd längst bak i plus med någon personal sidan om sig, och livvakten på raden sidan om. Två rader framför över gången satt jag och surade över att jag inte kostat på mig Plus.

Har en fantastiskt dålig bild på det hela. Det är uppenbarligen inte så glamoröst att vara kunglig.

Sist jag åkte med hovet så satt prinsen inklämd på mittsäte...
 

PiBo

Medlem
Drottning Silvia CDG-ARN med SAS i våras, hon på 1A, jag på 1D. Säpo på 1C och 2D. Det som förvånade mig var att cabin crew i så gott som alla utrop inledde med ”Ers majestät, mina damer och herrar...”. Skulle ha trott att hon (och Säpo) ville hålla en så låg profil som möjligt, men här blev det ju tvärtom, full uppmärksamhet. Är det nån slags policy hos SAS att göra så här, eller var det ett initiativ av crew på just den här flygningen? Och litet fånigt blev det ändå till slut, ”Ers M, mina D och H, nu kommer kommer vi ut i kabinen med vår försäljningsvagn...”. För övrigt åt hon lite ur kuben och ägnade sig sen åt sin mobil. Vem vet, hon kanske spelade nåt spel?
 

mha321

Medlem
Som när Queen Elizabeth skulle åka British Airways och de slet ut inredningen och ersatte den med något mer passande temporärt.
(övriga kungafamiljen brukar åka BA, då med deras standard inredning)
Fast den senaste generationen (william & harry) flyger ju med jämna mellanrum Ryanair, så de kanske lär sig av svenskarna...
 
Toppen