Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Berglund

Medlem
Du skulle flyttat över till 1b och snott armstödet !
Det gör jag alltid under boarding ändå!
Rena livsfaran att sitta på 1C mot gången under boarding, då i princip alla dundrar in i ens högerknä med sina amerikakoffertar som folket gladeligen släpar ombord och sedan tror att allt tydligen blir bra med ett enkelt "oj förlåt"...
Nej - så skall vi inte ha det - jag boardar bland de första och sätter mig på 1B och väntar. En del av AirFrance flygvärdinnor reagerar då, eftersom det skall vara tomt i mittsätena i businessclass. Att jag då sätter mig där ändå, föranleder ungefär 3 gånger på 10 att de kommer ut med passagerarlistorna och frågar vad jag heter och varför jag sitter där. När jag förklarar varför, är det som om detta är första gången de är med om att någon gör så!
 

mha321

Medlem
Det gör jag alltid under boarding ändå!
Rena livsfaran att sitta på 1C mot gången under boarding, då i princip alla dundrar in i ens högerknä med sina amerikakoffertar som folket gladeligen släpar ombord och sedan tror att allt tydligen blir bra med ett enkelt "oj förlåt"...
Nej - så skall vi inte ha det - jag boardar bland de första och sätter mig på 1B och väntar. En del av AirFrance flygvärdinnor reagerar då, eftersom det skall vara tomt i mittsätena i businessclass. Att jag då sätter mig där ändå, föranleder ungefär 3 gånger på 10 att de kommer ut med passagerarlistorna och frågar vad jag heter och varför jag sitter där. När jag förklarar varför, är det som om detta är första gången de är med om att någon gör så!
Ha. Gör inte alla så? :) åtminstone när det inte är en business kabin som har fast monterade bord i mittsäte...
 

Jensik

Medlem
Kurtwood Smith och Joan Pirkle var med på gårdagens SK940 LAX-ARN. Jag hjälpte Joan ner med handbagaget då hon hade lite problem att nå upp till hyllan. Sedan fick jag berätta för dem att de var tvungna till att gå igenom passkontrollen för att nå sitt anslutningsflyg till CPH. Tydligen hade de fått reda på att flyget skulle gå från en gate i närheten av den som SK940 ankom till.
Båda två var mycket trevliga och tackade mig för hjälpen.
KurtwoodS.JPG
 
Last edited:

Jompa

Medlem
Sven Melander på TF-89 från Landvetter till Arlanda nu ikväll, flyget blev så pass försenat att Bromma hann stänga!
 
Toppen