Senaste nytt

Melin

Medlem
Kontor: Avis Bromma Airport
Bokat via: Avis (Eurobonus 6.5k kampanj)
Bokade: Grupp C (Golf)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Grupp D (Kia Niro)
Status: Avis Preferred
 

JohnR

Medlem
Kontor: Toronto Airport
Bokat via: Avis (Eurobonus 6.5k kampanj)
Bokade: Grupp C (Golf)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Dodge Durango
Status: Avis Preferred


Lite kul, då det var en rejäl uppgradering efter att jag halkat ner från President till Preferred. Detta var dessutom en envägshyra till Boston Airport.

Hyr bilen mån-fre. På tisdagen kollade jag i appen av en slump, där står det att jag kör en Ford Edge med regnr XXXXX. Blir lite orolig att det ska bli strul när jag lämnar in den i Boston. Ringer till avis i Toronto och och förklarar läget får som svar ”Oh shit!”. Hon gör en “swap” på mitt kontrakt så nu står det iaf att jag har rätt bil i deras system.

Förstår inte hur detta kunde hända då tanten i båset kollade både körkort, reservationsnummer och scannade bilens nummer. Undrar om någon annan kund kör runt med Forden som var reggad på mig.....
 

GeorgZ

Medlem
Kontor: Västerås
Bokat via: SIXT App
Bokade: Premium (BMW 5-serie, Audi A5 eller motsvarande)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Audi A5
Status på bokningen: Platinum

Ingen överraskning att det inte uppgraderade, A5 är det högsta de har "på lager". Alla ännu dyrare bilar rings in vid bokning. Men priset var så bra så det gjorde ingenting (typ 790 kr/dygn)
 

Non-stop

Medlem
Kontor: Avis South San Fransisco
Bokat via: Avis (Eurobonus 7k-kampanjen)
Bokade: Grupp C (Chevrolet Cruze el. liknande)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Nissan Altima
Status: Avis Preferred
 

Ssyrk

Medlem
Kontor: Hertz Östersund lämnas i Skellefteå
Bokat via: Hertz (Eurobonus kampanjen)
Bokade: Volvo V40 manuell
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Skoda Superb AWD
Status: Hertz five star
 

Flying Finn

Medlem
Missbrukar like grann min egna tråd, eftersom mina bilar har varit i.o.f.s. hyrbilar, men med avtal för minileasing, så President's Circle har inte direkt påverkat servicen. Ville dock lägga in någonting, eftersom jag varit passiv på BC.se de senaste tiderna och jag fick rätt så stiliga bilder plåtade idag i Åbo. :) Det har inte blivit några flygresor i år p.g.a. min livssituation, men det blir hoppeligen bättre med tid nästa år för sådant. Dock poängfrosseriet har jag inte glömt bort, vilket jag återkommer till i slutet av inlägget. ;)

Jag sålde i våras min egna bil och har sedan dess varit minileasingkund hos Hertz. Ville pröva någonting nytt, så jag böt ut den ursprungliga I-klassens Volvo V40 till något av större intresse och för att pröva om en S90 skulle vara en bra idé som nästa bruksbil. Var idag till Åbo för andra ärenden och hade även kommit överens om bilbytet.

Dokumenterade den nya bilen från Hertz med att köra ner till hamnen för en kombination av svenskhet. Sverigebåten och Torslandatraktorn möter. :D S/S Bore från Oskarshamn, anno 1960 och en Volvo från Göteborg, anno 2018. Så nu kör jag med en äkta Torslandatraktor med en "eksklusiv" interiör med små svenska flaggor, lite fastlimmade träklossar á la 90-talet och bruna plastdelar som påminner om 70-talet. :p Till på köpet så har bilen tydligen automatiska skjärtbrännare för självplågeri på frambänkarna, vilket orsakade svordomar vid starten, då jag fick problem med att hitta inställningen för att ställa av funktionen. :confused:

Torslandatraktor.png

Hertz

Kontor:
Åbo
Bokat via: per e-post via minileasingansvarig hos Hertz
Bokade: Volvo S90 D4 AWD Inscription
Gratis uppgradering: nej
Fick: Volvo S90 D4 AWD Inscription
Status: President's Circle

För oss poängnördar är det värdt av intresse att notera min minileasing har gett månatligen poäng till Gold Plus Rewards, fast officiellt så borde jag inte få några poäng för minileasing. :) Tydligen så tekniskt fungerar mitt minileasingavtal som ett månatligt hyresavtal som automatiskt förnyas och så med debiteras även poäng för uthyrningen till Gold Plus Rewards. Det blir intressant att se hur mycket poäng S90:an bidrar till mitt konto i jämförelse med V40:an. Redan nu så kunde jag lösa ut med mitt saldo som t.ex. en Standard Rewards på en lång weekend i USA med en bil från Adrenaline Collection. :cool: Inte är det ju så mycket att skriva hem om, men bättre än ingenting, eftersom jag förväntade mig 0 poäng. Naturligtvis så kombineras ju en uthyrning lagom med ett eventuellt BAEC TP run... ;)
 
Last edited:
Är inte det en av de högsta grupperna för suv?
Den kan dom inte uppgradera va?

Nu har dom gjort om klasserna så XFAR ska bara ge en SUV med 5 stolar och en del större bagage. Vill man ha 7 stolar så behöver man boka en XFAZ. Den Escaladen räknades in i XFAZ då den hade 7 stolar gissar jag men iom att jag bokat&betalt innan dom gjorde om klasserna så försökte dom ge en en av dom bilarna i grupperna som dom såg ut vid bokning.

I storlek så är det en av de största men om man räknar ”klass” så har dom en Range Rover Sport, Mercedes G550 (G klass har väl alla coolingar i LA ? :p ) så det finns uppgraderingsmöjligheter men jag antar man behöver platinum (eller vad nu högsta nivån är) för det
 

fcx

Medlem
Kontor: Avis Bromma
Bokat via: Eurobonussidan
Bokade: Kia Niro (D-klass)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Kia Optima (M-klass), hybrid med en del lull-lull.
Status: Preferred plus
 
Toppen