Senaste nytt

Nemo

Medlem
Here we go again... att jag aldrig lär mig.

Kontor: Herz, Uppsala
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Kategori C (Renault captur motsv) Compact, CCMR
Gratis uppgradering (eller dylikt): Nej, blev nedgraderad
Fick: Kategori B (Renault Clio) Economy, ECMR
Status på bokningen: President's Circle ("Garanterad biluppgradering en klass vid varje hyra") https://www.hertz.se/rentacar/emember/join/overview.do?learnMore=presidentsCircle

Jag lovade mig själv, efter jag senast blev nedgraderad på Hertz, att det inte är lönt att hyra där. Men så behövde jag en bil och plånboken styrde. Bilnycklarna fick man i en automat, när jag såg bilmodellen ringde jag servicenumret och bad att åtminstone få den klass jag bokat ("Computer said downgrade"). Skulle då få en Ford Mondeo (Kategori S, Standard, FWMR). Den bilen var dock otvättad, hade en ful buckla i främre stötfångaren, och vad värra var, en spricka över halva vindrutan. Blev byte igen, tillbaka till en Renault Clio, som gått drygt 3.000 mil och hade en ilsket lysande servicelampa i instrumentpanelen hela resan ("det är ingen fara" fick jag höra när jag ringde servicenumret, nu på väg att missa dagens möten).
 
Kontor: SIXT LAX
Bokat via: SIXT.se
Bokade: Mercedes-Benz C-Class eller liknande
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Mercedes-Benz GLC
Status på bokningen: Express

Kontor: SIXT LAX
Bokat via: SIXT.se
Bokade: Mercedes-Benz C-Class eller liknande
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Cadillac CTS
Status på bokningen: Express
 

chazzie

Medlem
Kontor: Avis Örnsköldsvik "Downtown"
Bokat via:
AVIS Eurobonus (10k-kampanj #2)
Bokade:
Golf el. likn. (Grupp C)
Gratis uppgradering:
Nej
Fick:
Golf (automat)
Status på bokningen: Avis Preferred

Kontor
: Avis Örnsköldsvik "Downtown"
Bokat via: AVIS Eurobonus (10k-kampanj #2)
Bokade: Golf el. likn. (Grupp C)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Kia Sorento 2.2 (Grupp L - tror jag...)
Status på bokningen: Avis Preferred

De har börjat att hälsa på mig med namn när jag kommer in på AVIS-kontoret och är en liten station så jag brukar få någon form av perk numer, även om det gången bara var automat på Golfen men bättre än en tråkig manuell i alla fall :) Helgens hyra var väldigt trevlig med en fullt utrustad Sorento, även om en XC60 eller liknande så klart hade varit trevligare, men för 600 pix kanske man inte ska klaga. Har bara kört den på lunch än så har inte bestämt mig om vad jag tycker om den riktigt än.
 

Taggen

Medlem
8CCC7C8F-21A3-4AD1-B77D-B852686A4897.jpeg

Kontor
: SIXT Vasagatan, Stockholm
Bokat via: SIXT hemsida
Bokade: FDMR (BMW 3-serie eller liknande)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Audi A5 TFSI quattro
Status på bokningen: Sixt Platinum

Perfekt med ett Autobahnlok när man skall på roadtrip.
 

Taggen

Medlem
Dom har klämt fram rätt många hästar ur den där lilla fyrcylindriga motorn. Varför de har en hastighetsmätare graderad till 320 övergår dock mitt förstånd. Den är ändå begränsad till 250 som alla andra tyskar. Kul liten bil i alla fall.

Spara pengar. Du kan ha samma hastighetsmätare i flera modeller. Sedan kan det vara utifall någon vill ta bort spärren så behöver du inte byta mätare vilket sparar pengar för kunden. Win-win alltså. :)
 

Jonas C

Medlem
Kontor: SIXT Frankfurt Airport
Bokat via: SIXT.se
Bokade: Mercedes-Benz E-Class eller liknande
Gratis uppgradering: Nej
Fick: BMW M2
Status på bokningen: Platinum

Då de inte hade någon 5-series tillgänglig, och då en E-klass kändes för gubbig så tog jag den BMW som fanns ledig... Fick betala lite extra för uppgraderingen, men fick behålla fria kilometer och samma försäkringsvillkor som den ursprungligt bokade bilen.

766257A1-1020-40E8-BFF3-59863E00D205.jpeg 6ED37318-AED9-4BD2-8AB3-1F4C5FCCD9C3.jpeg C9AAB5E4-8957-4B18-B213-488E01FC0E5D.jpeg

Kul att äntligen få chansen att köra min drömbil. Riktigt rolig att köra, men inte helt olik från vanliga 2-Serien som jag har kört tidigare.
 

Peter_West

Medlem
Kontor: Stockholm Arlanda
Bokat via: Avis (Eurobonus 10k-kampanjen)
Bokade: VW Golf (C-klass)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: VW Passat 2.0 TDI (I-klass)
Status på bokningen: Avis Preferred Plus

Slutsålt på midsommarafton ledde till uppgradering. Rymlig kombi och trevlig motor med bra vrid!

content2.jpg
 

Taggen

Medlem
Kontor: SIXT Frankfurt Airport
Bokat via: SIXT.se
Bokade: Mercedes-Benz E-Class eller liknande
Gratis uppgradering: Nej
Fick: BMW M2
Status på bokningen: Platinum

Då de inte hade någon 5-series tillgänglig, och då en E-klass kändes för gubbig så tog jag den BMW som fanns ledig... Fick betala lite extra för uppgraderingen, men fick behålla fria kilometer och samma försäkringsvillkor som den ursprungligt bokade bilen.

Visa bifogad bild 76871 Visa bifogad bild 76872 Visa bifogad bild 76873

Kul att äntligen få chansen att köra min drömbil. Riktigt rolig att köra, men inte helt olik från vanliga 2-Serien som jag har kört tidigare.

Och körkortet har du kvar?
 
Toppen