Nemo
Medlem
Here we go again... att jag aldrig lär mig.
Kontor: Herz, Uppsala
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Kategori C (Renault captur motsv) Compact, CCMR
Gratis uppgradering (eller dylikt): Nej, blev nedgraderad
Fick: Kategori B (Renault Clio) Economy, ECMR
Status på bokningen: President's Circle ("Garanterad biluppgradering en klass vid varje hyra") https://www.hertz.se/rentacar/emember/join/overview.do?learnMore=presidentsCircle
Jag lovade mig själv, efter jag senast blev nedgraderad på Hertz, att det inte är lönt att hyra där. Men så behövde jag en bil och plånboken styrde. Bilnycklarna fick man i en automat, när jag såg bilmodellen ringde jag servicenumret och bad att åtminstone få den klass jag bokat ("Computer said downgrade"). Skulle då få en Ford Mondeo (Kategori S, Standard, FWMR). Den bilen var dock otvättad, hade en ful buckla i främre stötfångaren, och vad värra var, en spricka över halva vindrutan. Blev byte igen, tillbaka till en Renault Clio, som gått drygt 3.000 mil och hade en ilsket lysande servicelampa i instrumentpanelen hela resan ("det är ingen fara" fick jag höra när jag ringde servicenumret, nu på väg att missa dagens möten).
Kontor: Herz, Uppsala
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Kategori C (Renault captur motsv) Compact, CCMR
Gratis uppgradering (eller dylikt): Nej, blev nedgraderad
Fick: Kategori B (Renault Clio) Economy, ECMR
Status på bokningen: President's Circle ("Garanterad biluppgradering en klass vid varje hyra") https://www.hertz.se/rentacar/emember/join/overview.do?learnMore=presidentsCircle
Jag lovade mig själv, efter jag senast blev nedgraderad på Hertz, att det inte är lönt att hyra där. Men så behövde jag en bil och plånboken styrde. Bilnycklarna fick man i en automat, när jag såg bilmodellen ringde jag servicenumret och bad att åtminstone få den klass jag bokat ("Computer said downgrade"). Skulle då få en Ford Mondeo (Kategori S, Standard, FWMR). Den bilen var dock otvättad, hade en ful buckla i främre stötfångaren, och vad värra var, en spricka över halva vindrutan. Blev byte igen, tillbaka till en Renault Clio, som gått drygt 3.000 mil och hade en ilsket lysande servicelampa i instrumentpanelen hela resan ("det är ingen fara" fick jag höra när jag ringde servicenumret, nu på väg att missa dagens möten).