Senaste nytt
Last edited:
Företag: Avis
Ort: Key West
Bokat via: www.avisworld.com/EuroBonus
Bokade: Group C (e.g. Volkswagen Golf)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Ford Mustang cabriolet
Status på bokningen: EBS

Jag kom till uthyrningskontoret en halvtimme för tidigt och min bil var då inte färdig än. Jag fick två alternativ, att ta en Ford Mustang cabriolet omedelbart utan extra kostnad eller vänta och få bilen som jag egentligen hade beställt. Det var ett svårt val :), men jag valde till slut det första alternativet.
 

Senator

Moderator
Hertz Ellis HLE San Fran. Bokat Full Size $40 per dag, fick denna gobiten

2242a52674104cddb51bea21d87f90d6.jpg
 

MrGunnar

Medlem
Företag: Avis
Ort: Bromma City (flygplatsinfarten)
Bokat via: www.avisworld.com/EuroBonus
Bokade: Group B
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Nissan Qashqai automat (grupp K)
Status på bokningen: EBB / Avis Preferred

Avis har "två" stationer, men som verkar vara samma stationpå Bromma flygplats. Dels flygplatsstationen Bromma flygplats (BMA) och dels vanlig hyrstationen Stockholm Bromma City (flygplatsinfarten). Sannerligen lustigt, på min ära....
Det är därtill billigare på Bromma city. Ännu lustigare...
 

andreas

Medlem
Företag: Avis
Ort: Bromma City (flygplatsinfarten)
Bokat via: www.avisworld.com/EuroBonus
Bokade: Group B
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Nissan Qashqai automat (grupp K)
Status på bokningen: EBB / Avis Preferred

Avis har "två" stationer, men som verkar vara samma stationpå Bromma flygplats. Dels flygplatsstationen Bromma flygplats (BMA) och dels vanlig hyrstationen Stockholm Bromma City (flygplatsinfarten). Sannerligen lustigt, på min ära....
Det är därtill billigare på Bromma city. Ännu lustigare...

Kan det vara så att ovanstående station, Bromma City, räknas som City-station och därför är undantagen "flygplatsavgifter och tillämpliga skatter"?

Kontrollerade egna bokningar nu och priset sjönk med ett par hundralappar. Tack!
 

Steve

Medlem
Hade bokat en Midsize med Avis i San Diego. Väl på plats fanns det endast en bil på stationen, en mindre bil men då jag inte ville vänta eller åka till någon annan station accepterade jag nedgraderingen i storlek. Bilen, en blå bucklig otvättad Hyundai visade sig inte vara städad invändigt på väldigt lång tid. Låg glasspapper vid pedalerna, panelen var kladdig och inte avtorkad och sätena fläckiga. Påtalade detta och blev lovad kompensation vid återlämning. Vid återlämning drog de av 30 dollar från ordinarie 80 dollar. Kan nog säga att jag inte kommer välja Avis i San Diego nästa gång.
 
Toppen