Senaste nytt

pep

Medlem
Opdatering:
Kontor: CPH "Alamo" car rental
Bokat via: OTA navn: "Guide Billig Billeje"
Bokade: Ford Focus Estate stationcar
Gratis uppgradering (eller dylikt): Det var 1 af 2 stationcars der var tilbage
Fick: Skoda Octavia (11,000 km)
Status på bokningen: nul
Pris: 2379 DKK/19 dage fra 6-25 September
 

FF#1

Medlem
Bokade som vanligt billigaste på Sixt, väl på plats på Landvetter så var det fritt val från Audi A1 och upp rät högt i sortimentet.
Körde därifrån i en GLC. 250
Är Sixt platinum
c8b43992965ea63857c919eea08ec494.jpg
 

pep

Medlem
Opdatering:
Kontor: CPH "Alamo" car rental
Bokat via: OTA navn: "Guide Billig Billeje"
Bokade: Ford Focus Estate stationcar
Gratis uppgradering (eller dylikt): Det var 1 af 2 stationcars der var tilbage
Fick: Skoda Octavia (11,000 km)
Status på bokningen: nul
Pris: 2379 DKK/19 dage fra 6-25 September

Updatering: ved aflevering blev jeg charged for en ultra-lille ridse (formentlig fra at have strejfet en tør gren). Jeg kunne se den men ikke mærke den og sagde at den kunne poleres væk. Iflg. deres regler er en ridse en ridse hvis den blot er synlig og mere end 25 mm lang. Jeg protesterede vildt da bilen havde en del andre og værre ridser som dels var registrerede og jeg opdagede flere ved afhentning (som jeg fik "godkendt"). Efter aflevering med indsigelse mod deres "ridse" ringede de efterfølgende dag og sagde at deres taksator havde vurderet skaden til et fradrag på 1500 DKK. Jeg var magtesløs og havde travlt og viste ikke hvad jeg skulle gøre andet end at acceptere. 2 dage senere havde en ny taksator vurderet riden til 3000 DKK som de ville fradrage mit depositum. Jeg cyklede ud til lufthavnen og protesterede højlydt mod kravet og viste dem bagatellen på bilen (der tilfældigvis var der). Det endte med at de "kun" krævede de 1500 kroner som jeg først var stillet i udsigt. Men 95% af kunderne (eller flere) vil jo ikke have den samme mulighed som jeg selv at kunne komme tilbage og gøre indsigelse.
 
Företag: Sixt
Ort: Kalmar tågtstation
Bokat via. sixt appen
Bokade: Mercedes C-klass
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Mercedes E-klass. Frågade om han hade något annat och blev erbjuden en GLE för 100:- extra per dygn (3 dygn) vilket jag accepterade.
Status på bokningen: sixt platinum
 

chazzie

Medlem
Företag: AVIS
Ort: Vágar Flygplats (FAE)
Bokat via. AVIS Eurobonus-site
Bokade: Group A ( e.g. Suzuki Celerio)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Kia Picanto
Status på bokningen: Eurobonus Silver

_R9A4280.JPG


Bil enligt utlovad klass på bokningen, väldigt slö och en av de sämre bilar jag någonsin kört, femte växeln förefaller främst vara för utsmyckning och för att hålla 80 km/h i uppförsbackar krävdes begagnande av 3:e växel. När man fällde upp solskyddet resonerade smällen i plåten som om man var fast i en burk pepparkakor. Fördelar? Ett hjul i varje hörn, liten och enkel att manövrera och vända på smala vägar kring Färöarna.
 
Företag: Sixt
Ort: San Francisco
Bokat via. sixt.se
Bokade: Toyota Rav4 eller liknande
Gratis uppgradering: uppgradering i kostnad av bil men ej storlek. Fick mindre bil. Har dålig koll på MB o orkade inte gå tillbaka.
Fick: Mercedes GLA 250
Status på bokningen: sixt platinum

Ska aldrig välja MB igen, pigg bil med bra väghållning men fruktansvärt hårda säten och hur i #@**&% kan man lära sig att växla med vindrutespolarspaken till höger om ratten.
 

Jönsson

Medlem
Företag: Sixt
Ort: San Francisco
Bokat via. sixt.se
Bokade: Toyota Rav4 eller liknande
Gratis uppgradering: uppgradering i kostnad av bil men ej storlek. Fick mindre bil. Har dålig koll på MB o orkade inte gå tillbaka.
Fick: Mercedes GLA 250
Status på bokningen: sixt platinum

Ska aldrig välja MB igen, pigg bil med bra väghållning men fruktansvärt hårda säten och hur i #@**&% kan man lära sig att växla med vindrutespolarspaken till höger om ratten.
Tror du kommer att märka att GLA 250 inte är en typisk MB. Den är helt enkelt en sämre och mindre genomtänkt bil än de flesta andra modellerna. Ett misslyckat försöka att hänga på mini-SUV-crossover-trenden eller vad man nu vill kalla den. Dessutom är den på tok för liten om man vill ha last eller passagerare bak.
 
Tror du kommer att märka att GLA 250 inte är en typisk MB. Den är helt enkelt en sämre och mindre genomtänkt bil än de flesta andra modellerna. Ett misslyckat försöka att hänga på mini-SUV-crossover-trenden eller vad man nu vill kalla den. Dessutom är den på tok för liten om man vill ha last eller passagerare bak.
Har nästan ingen erfarenhet från MB förutom hårda säten. Detta är väl en bil o Golf klass och utrymmen därefter. Får plats med två stora väskor, en liten samt två ryggor i bagagen. Skulle inte köpa dena själv för 400k.

Men att växla med vindrutespaken är farligt.
 
Toppen