Senaste nytt

Taggen

Medlem
Kontor: Hetz Stockholm Central
Bokat via: SAS
Bokade: Ford Focus
Gratis uppgradering (eller dylikt): Nej, tvärtom
Fick: Renualt Clio
Status på bokningen: SAS EBG
Pris: 1812 SEK, Påsk 14-17:e April

Blev nedgraderad av någon anledning men kollade inte så noga så jag tog bilen ändå. Det var när jag såg fakturan som jag reagerade och gnällde. Hertz återbetalade mellanskillnaden.
 

Moco

Medlem
Kontor: Avis/Budget, Dubrovnik Flygplats
Bokat via: SAS
Bokade: Peugeot 308SW
Gratis uppgradering (eller dylikt): Nej
Fick: Peugeot 308SW
Status på bokningen: Ingen
Pris: 390€, 16-23:e juli

Nog den sämsta hyrbil jag haft. Nästan 8000 mil på mätaren och full med repor och märken. Det var bra iofs, för efter en bergstur så tror jag att jag orsakade en buckla till men det dåliga skicket på bilen och ett protokoll fullt med noteringar när vi plockade ut den så slapp vi något gnäll. Nu var iofs efterkontrollen inte så imponerande. Nåja, hyfsat billig iaf. Behövde dock betala en extra försäkring på 85€ för att vi skulle köra i Montenegro.

Galet. Måste vara en extremt snål franchisetagare alt. riktigt dåligt upplägg i regionen för att behålla ha en bil som gått 8000 mil i vagnparken.
 

Taggen

Medlem
Galet. Måste vara en extremt snål franchisetagare alt. riktigt dåligt upplägg i regionen för att behålla ha en bil som gått 8000 mil i vagnparken.

Ja, ingen fantast av franska bilar heller och en Peugeot som gått 8000 mil är som en BMW som gått 18000 mil.
 

bhen

Medlem
Kontor: Sixt Arlanda
Bokat via: sixt.com
Bokade: Audi A3 eller liknande
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja ett hack
Fick: Mercedes CLA shooting brake
Status på bokningen: sixt platinum (matchat från EBG)
Pris: 3500kr 1-6/8 med booster seat

tredje sixt-hyran i år, uppgraderad 2/3 gånger och får ofta välja mellan olika alternativ, hyr ingen annanstans längre. Sällan kö för att hämta ut och gratis vatten ingår alltid också. liten sak men ofta fint när man kommer fram.
 

Taggen

Medlem
Håller med, SIXT har bra erbjudande ibland också. 430 kr/dygnet är helt ok för en BMW 420d.

Kontor: Sixt Stockholm Central (Sheraton)
Bokat via: SIXT.COM
Bokade: BMW 3-serie eller liknande
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja
Fick: BMW 420d
Status på bokningen: SIXT Platinum (Statusmatch mot TK Elite)
Pris: 1291 SEK 26:e-29:e Maj
 

El Oso

Medlem
Kontor: Sixt Landvetter
Bokat via: Sixt kundtjänst.
Bokade: Mini Cooper eller liknande
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja
Fick: Mercedes-Benz GL
Status på bokningen (Tydligen): Sixt Diamond

Jag var helt övertygad om att jag var Platinum men fick veta att jag blivit diamant :eek:. Fann till min stora glädje också ett brev med min nya nivå i brevlådan idag.
 

obs

Medlem
Kontor: Avis Malmö Sturup (MMX)
Bokat via: Avis Eurobonus
Bokade: Grupp C
Gratis uppgradering (eller dylikt): Nej
Fick: Audi A3 TFSi
Status på bokningen: Avis Preferred Plus
 

Martin B

Medlem
Status på bokningen (Tydligen): Sixt Diamond

Jag var helt övertygad om att jag var Platinum men fick veta att jag blivit diamant :eek:. Fann till min stora glädje också ett brev med min nya nivå i brevlådan idag.
Vet du vad som har krävts för Diamond? Hade för mig att det bara var via inbjudan.
 
Kontor: Avis Arlanda
Bokat via: Avis Eurobonus
Bokade: VW Golf eller motsvarande
Gratis uppgradering (eller dylikt): Tolkningsfråga...
Fick: Honda CRV med drygt 6.000 mil på mätaren
Status på bokningen: Nix, om inte EBG räknas.

Blev lite förvånad att Avis har så "gamla" bilar som årsmodell -15 som denna Honda. Stenskott och småskador här och där. Nött lack av alltför många maskintvättar. Killen i luckan berättade glatt att jag fått en större bil. Men uppgraderad kände jag mig inte direkt, när jag såg raden av Golf av troligtvis årsmodell -18.
 

El Oso

Medlem
Jag fick mitt kort via mitt AMEX C kort. Men då jag inte ansökt eller hade vetskap om att man kunde få kortet blev jag som tidigare nämnt väldigt förvånad över min nya nivå. För jag har hyrt bil totalt 2 gånger i mitt liv på Sixt. @Martin B
 
Toppen