Senaste nytt

pep

Medlem
Kontor: CPH "Alamo" car rental
Bokat via: OTA (Cartrawler)
Bokade: Stationcar
Gratis uppgradering (eller dylikt): Time will tell!
Fick:
Status på bokningen: nul
Pris: 2379 DKK/19 dage fra 6-25 September
 

AndersSt

Medlem
Kontor: Noleggiare, Catania flygplats
Bokat via: Rentalcars.com
Bokade: 2st Fiat 500
Gratis uppgradering (eller dylikt): Knappast
Fick: Först erbjuden Toyota Aygo, slutade med 2st Citroen C3 Cactus, perfekt storlek eftersom vi var 4 pers i varje bil. Tyvärr rejält undermotoriserade vilket märktes i bergen.
Status på bokningen: Avslutad
Pris: 14 dagar, fria mil. 3900:- per bil, lade senare till fullskydd för 1500:- per bil (Rentalcars).

Sista natten blev en av bilarna nycklad rätt rejält så nu blir det intressant att se hur det sköts, vi återlämnade utanför öppettiderna.. Uthyraren Noleggiare lär ju försöka dra från det auktoriserade beloppet men Rentalcars ska täcka det.
 
Kontor: Kreta, Chania flygplats
Bokat via: Avis
Bokade: "O" - Mercedes E220 eller dylikt
Gratis uppgradering (eller dylikt): Snarare en rejäl nedgradering
Fick: Mercedes GLA180d
Status på bokningen: Avis Preferred
Pris: 6 dagar €658

Riktigt förbannad på den här. Det fanns inga andra bilar när vi hämtade, var sent på kvällen och vi hade en tretimmarsresa framför oss. Skulle rymma 3 resväskor - vi var tvungna att ta bort parcelshelf för att klämma in 2. Klagomål försätter men de påstår fortfarande att GLA är i samma kategori som E Klass. De bjöd på 15% på nästa i Grekland, men jag har bett om 50% av hyran tillbaka. Ska göra reklamation med kreditkortet för hela beloppet om de inte lösa det.
 

MrGunnar

Medlem
Kontor: Avis Europeiska Motor Rissne
Bokat via: avis.se
Bokade: Toyota Auris Station wagon
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja!
Fick: Volvo v60 D3, dock basic utförande.
Status på bokningen: null
Pris: 2800 sek/10 dagar (originalpris)

Trevligt bemötande, berättade att det blir långkörning till övre Norrland så vi fick en bränslesnål Volvo v60. En mindre incident med kvarglömd urkopplad krockkudde på framsätet gav 400 kr nedsatt hyra i kompensation. Mycket bra bemötande även i denna del. Ett kontor jag gärna återvänder till! Nu väntar jag bara på de 10 000 Eurobonus också...
 

MrGunnar

Medlem
Kontor: Hertz Bilia Solna (Frösundaleden)
Bokat via: hertz.se
Bokade: Renault Clio (grupp B)
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja
Fick: Volvo v60 D2, dock basic utförande (bilgrupp I).
Status på bokningen: Hertz Gold Five Star
Pris: 566 sek/3 dagar

Bilen bokad för weekend i Dalarna. Trevligt bemötande av personalen.
 
Kontor: Hertz Skellefteå flygplats
Bokat via: hertz.se
Bokade: Volvo V40
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja
Fick: Volvo XC60
Status på bokningen: Hertz Gold President's Circle
 

Taggen

Medlem
Kontor: Hetz Stockholm Central
Bokat via: Hertz
Bokade: V60
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja
Fick: V60 T4 Automat med R-design
Status på bokningen: SAS EBG
Pris: 1813 SEK, 2-6:e Augusti

Trevlig bil men jag kom inte överens med automatlådan alls. Alldeles för långsam reaktion och mysko växelval ibland. T4 är ok, men föredrar diesel då jag körde 110 mil.
 

Taggen

Medlem
Kontor: Avis/Budget, Dubrovnik Flygplats
Bokat via: SAS
Bokade: Peugeot 308SW
Gratis uppgradering (eller dylikt): Nej
Fick: Peugeot 308SW
Status på bokningen: Ingen
Pris: 390€, 16-23:e juli

Nog den sämsta hyrbil jag haft. Nästan 8000 mil på mätaren och full med repor och märken. Det var bra iofs, för efter en bergstur så tror jag att jag orsakade en buckla till men det dåliga skicket på bilen och ett protokoll fullt med noteringar när vi plockade ut den så slapp vi något gnäll. Nu var iofs efterkontrollen inte så imponerande. Nåja, hyfsat billig iaf. Behövde dock betala en extra försäkring på 85€ för att vi skulle köra i Montenegro.
 
Toppen